Allard, fost vice-presedinte al diviziei de entertainment si gadget-uri Microsoft, a lucrat pentru Zune inca din februarie, dupa plecarea lui Bryan Lee. El se va ocupa in continuare de grafica si design-ul player-ului Zune. Anterior lui Allard, Lee s-a implicat in atragerea companiilor de inregistrari interesate de a furniza continut pentru Zune, o provocare care nu i-a adus insa lui Zune succesul scontat. Primul Zune, aparut in noiembrie 2006, s-a straduit sa rupa din cota de piata a adversarului iPod, atragand insa doar critici impartite si un numar relativ mic de utilizatori.

Dupa seria de esecuri raportate de Microsoft cu player-ul Zune, oficialii au decis, de fiecare data, o restructurare a conducerii, astfel ca veteranul Thompson, manager al diviziei hardware din 1987, va fi responsabil pe viitor de noua linie Zune, cu un design subtil, mai multe optiuni de stocare si sharing.

Noile gadget-uri Zune sunt asteptate sa apara pe piata americana cel mai tarziu la jumatatea lunii noiembrie, la preturi similare cu cele ale concurentei iPod. Totusi, Microsoft isi doreste o diferentiere prin adaugarea unor facilitati cum ar fi utilizarea conexiunii wireless pentru a sincroniza continutul player-ului cu aplicatiile Windows, dar si transferul fisierelor catre alti fani Zune.

De la lansarea lui Zune in noiembrie anul trecut, Microsoft a vandut, pana la sfarsitul lunii iunie anul curent, doar 1,2 milioane de unitati, in timp ce rivalul Apple s-a laudat cu nu mai putin de 9,8 milioane de iPod-uri vandute in cel de-al treilea trimestru fiscal incheiat in iunie. Diferenta justifica pe deplin deciziile din cadrul Microsoft. Sa speram ca de aceasta data industria muzicala va furniza lui Zune mai mult continut si implicit mai multi fani.