Flamingo International a inregistrat un profit net in valoare de 684.000 euro in cel de-al treilea trimestru al anului, in confomitate cu planul de afaceri anuntat la inceputul anului.

"Evolutia grupului a fost in conformitate cu strategia si planurile noastre de business de pana acum, motiv pentru care suntem increzatori in faptul ca ne vom atinge obiectivul de business pentru anul acesta, acela de a transforma Grupul Flamingo International intr-o companie profitabila. In primele noua luni ale anului 2007 am consolidat reteaua de magazine Flanco World prin deschiderea a cinci noi unitati la nivel national, cu o suprafata totala neta de vanzari de peste 6.000 mp, iar in cel de-al treilea trimestru al anului am raportat un profit net de 684.000 euro," a declarat directorul executiv al Flamingo International, Jiri Rizek.

Seful Flamingo a declarat ca grupul isi mentine estimarile conform carora anul acesta valoarea pietei de retail electronice, electrocasnice si IT&C va atinge un miliard de euro, inregistrand o crestere de 15% fata de 2006. Segmentul IT&C reprezinta anul acesta 30% din vanzari, cel de brown goods (electrocasnicele negre) si de white goods (electrocasnice albe) fiind la egalitate cu o pondere de 35% din piata. Pentru anul viitor,oficialii Flamingo Interntional estimeaza ca piata de electronice, electrocasnice si produse IT&C va ajunge la 1,1 milirde de euro. Produsele IT&C vor avea o avea o pondere de 35% din vanzari, urmate de brown goods cu 34% si de white goods cu 33%.

Cat priveste planul de patrundere pe pietele internationale, Dragost Simion a afirmat ca acest lucru se va intampla cel mai probabil in anul 2009 prin adoptarea unei noi strategii de business care va prespune investitii masive tip greenfield sau achizitionarea unei retele deja existente a unui jucator concurent.

"Cel mai probabil in 2009 ne vom extinde din nou reteaua in regiune si vizam aceleasi piete pe care am fost deja prezenti si anume Serbia, Macedonia si Bulgaria. In Bulgaria ne gandim sa intram alaturi de un partener si sa facem o investitie masiva de tip greenfield in schimb in Serbia si Macedonia e posibila o achizitie a unei retele deja existente operate de jucatori mai mici, care speram sa se dezvolte in viitor", a comentat Dragos Simion.

Acesta a precizat ca discutiile despre listarea la bursa londoneza ar putea fi reluate dupa extinderea companiei pe plan international.

Retailer-ul s-a concentrat in 2007 pe consolidarea si extinderea retelei Flanco World, care, la finalul lunii septembrie, numara 13 unitati, comparativ cu opt unitati operate la finalul anului 2006 si intentioneaza ca pana la finalul anului sa atinga un total de 20 de magazine Flanco World la nivel national si sa eficientizeze activitatea de distributie.

Citeste si:

Jiri Rizek a precizat ca anul viitor Flamingo International se va orienta catre un concept nou de magazine, cu suprafete cuprinse intre 600 si 1.000 de mp, dar si catre platforme de e-commerce business-to-business. Compania asteapta ca in 3-4 ani platforma online lansata la inceputul lunii octombrie sa aduca 20% din cifra de afaceri da grupului, iar pentru anul urmator se estimeaza vanzari nete online de 10 milioane de euro, a declarat Dragos Simion, vicepresedintele Consiliului Director.

Seful Flamingo spune ca in ultimul trimestru al anului compania va inregistra aproximativ 40% din totalul vanzarilor inregistrate anul acesta.

“Avand in vedere sezonalitatea business-ului nostru, estimam ca ultimul trimestru al anului va contribui semnificativ la profitabilitatea companiei pana la finalul anului precum si la depasirea targetului de vanzari anuale", a adaugat Rizek.

Strategia Grupului Flamingo consta in consolidarea pozitiei detinute pe piata locala, prin extinderea retelei de magazine Flanco World in toate regiunile tarii si prin continua imbunatatire a performatelor magazinelor traditionale Flanco si Flamingo Computers. In prezent exista 13 locatii Flanco World in cele mai importante regiuni ale tarii, urmand ca pana la sfarsitul anului 2007 sa se ajunga la un numar de 20 de magazine.

Pentru anul viitor oficialii isi propun o crestere substantial mai mare fata de cea a pietei, implicit a cotei de piata prin castigarea de clienti in primul rand de la magazinele de tip hipermarket, a spus Simion.

Din anul 2005, compania Flamingo International este cotata la Bursa de Valori Bucuresti, devenind astfel prima si singura companie din industrie prezenta pe piata de capital.