Magazinele online prind aripi in Romania, piata de profil fiind estimata la un miliard de euro in 2011, potrivit lui Maius Ghenea, presedintele Fit Distribution.
Daca in week-end romanii se inghesuie la cozile din supermarketuri, magazinele electronice inregistreaza cele mai multe comezi in zilele saptamanii.

„In magazinele de retail, zilele cu cele mai mari vanzari sunt sambata si duminica, pe cand in online sunt zilele saptamanii”, a declarat pentru Wall-Street Alexandru Stoica, General Manager dol.ro.

Astfel zilele de marti, miercuri si joi sunt cu precadere zilele cu cele mai multe cumparaturi efectuate pe internet, potrivit reprezentantilor Domo, PCFun, Diverta si OneStop. Acestia au declarat ca cele mai multe comenzi se inregistreaza atat in prima parte a zilei, pana la orele 13, cat si seara dupa 19.

Bucurestiul conduce detasat in topul celor mai multe comenzi, cu circa 40% din deciziile de achizitie, restul comenzilor fiind distribuite uniform in regiunile din tara, a explicat Madalin Durca, Marketing Manager PCFun/ElectroFun.

Majoritatea celor care cumpara din magazinele online sunt barbati (75% pentru OneStop, 88% pentru PCFun, 70% pentru Domo), procentul fiind rasturnat doar in cazul magazinului Diverta Online, unde femeile sunt reprezentate in 58 de procente, potrivit lui Alexandru Stoica. In principal, clientii e-magazinelor sunt oameni care nu au prea mult timp liber, sunt tineri, sunt studenti sau au terminat studiile superioare, traiesc la oras si au venituri medii si peste medii, potrivit reprezentantilor citati.

Clientii magazinelor folosesc prea putin cardul bancar. Doar 12,2% dintre comenzile facute in magazinul OneStop.ro sunt platite cu cardul, a declarat Viorel Balanoiu, Managing Partner la Shop Online SRL, compania care opereaza OneStop. La magazinul online al retailerului de electronice si electrocasnice Domo, ponderea comezilor achitate cu cardul este sub 10%, totusi numarul comenzilor platite online este in crestere, au declarat reprezentantii Domo. Pentru PCFun ponderea platii cu cardul variaza de la luna la luna intre 5 si 7%, maxima reusita pe acest sistem de plata fiind de 10%, a spus Madalin Durca.

„Ponderea platilor efectuate prin card bancar reprezinta intre 10 si 15 procente din totalul tranzactiilor www.dol.ro. Variatia de procente este influentata de activitatile pe care le desfasuram, periodic, pentru sustinerea platii prin card. De exemplu, in aceasta perioada, Mouse-ul laser Razer Lachesis achizitionat cu plata prin card, este livrat gratuit, in 24h in orice localitate din Romania”, sustine managerul Diverta Online.

Sistemul de achizitie in rate nu este prea la indemana clientului grabit care apeleaza la magazinele virtuale pentru cumparaturi, deoarece acest mijloc de plata presupune inca formalitati birocratice ce intarzie comenzile.

„Sistemul de plata in rate nu este foarte utilizat de catre consumatorii de comert online. Din pacate in sistemul de rate inca exista o serie de proceduri care implica existenta unor hartii tiparite ceea ce complica procesul de comandare online, care prin definitie este un serviciu de convenienta”, spun reprezentantii Domo.

iPhone-ul reprezinta fara indoiala unul dintre cele mai controversate subiecte din toata lumea, astfel ca reprezentantii Domo cat si cei Diverta Online considera ca acesta ar fi foarte bine vandut de indata ce ar aparea in lista de produse disponibile pe site.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri