Vanzarile de desktop au inregistrat si ele rate foarte mari de crestere, fiind influentate de o serie de proiecte din sectorul privat si din sectorul public care s-au concretizat in ultimul trimestru al anului trecut.
Comunicatul IDC precizeaza faptul ca proiectele finalizate, asociate cu o cerere mare din segmentele "home user" si "IMM", au rezultat intr-o crestere peste asteptari si in cazul pietei desktop. Numarul de unitati livrate s-a majorat cu 39.1%, iar valoarea cu 66.2%. In continuare, desktop-urile raman cele mai vandute, cu o cota de 60.7% din piata totala.
Dupa numarul de unitati livrate in ultimul trimestru din 2007, in topul vanzarilor se situeaza Flamingo Computers, urmat de Dell si HP, avand o cota cumulata de aproximativ 33% din totalul pietei.
"Intreaga piata PC a crescut cu valori record in ultimul trimestru al anului 2007, insa segmentul notebook a evoluat dincolo de orice asteptari, inregistrand o crestere exploziva in trimestrul IV 2007", a declarat Calin Mirea, Research Analyst, IDC Romania.
Mirea a adaugat ca "desi pe parcursul primelor noua luni ale anului vanzarile de notebook s-au incadrat rezonabil in limitele estimate, vanzarile din trimestrul IV 2007 au egalat aproape suma unitatilor livrate in primele trei trimestre ale aceluiasi an".
Compania de analiza International Data Corporation publica mai mult de 25 de studii anuale, analize trimestriale si baze de date continand informatii esentiale ale pietei tehnologiei informatiei din Romania. IDC are peste 900 de specialisti si de mai bine de 43 de ani ofera informatii si experianta in privinta tehnologiilor si oportunitatilor industriei, precum si o imagine a tendintelor la nivel global si local in peste 90 de tari din intreaga lume.
IDC este o subsidiara a International Data Group (IDG), o companie lidera pe plan mondial in privinta cercetarii si organizarii de evenimente tematice. IDG a fost fondata in anul 1964 si in prezent numara peste 13.000 de angajati pe intreg mapamondul. IDG ofera o gama larga de optiuni media, pentru mai mult de 120 de milioane de clienti, in 85 de tari. Portofoliul produselor si serviciilor furnizate de IDG acopera sase domenii cheie, ce includ publicitatea tiparita si online, evenimente si conferinte, cercetari de piata, educatie si training, precum si solutii de marketing la nivel global.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: