"Cifra de afaceri a companiei a atins anul trecut 36 de milioane de euro, iar anul acesta avem fundamente solide sa credem ca vom ajunge la 50 de milioane. Dezvoltarea departamentului de vanzari din 2007 va continua si anul acesta, iar dezvoltatorii de business din teritoriu vor aduce cu siguranta valoare adaugata fortei de vanzari a ProCA", a declarat Sorin Stancu, CEO ProCA.

Acesta estimeaza pentru 2007 un profit operational de 1%, preconizand ca in 2008 compania va atinge profit net de 1%.

Aproape jumatate din volumul ProCa din 2007 a fost generat de partenerii din retail, 45% de reteau de distribuitori si 5% de jucatorii din industria online. Sorin Stancu a declarat ca, in 2008, compania tinteste dublarea volumului generat de partenerii din online.

Principalele grupe de produse pe care firma grupului RTC se axeaza le reprezinta, perifericele, in cea mai mare proportie, componente si computere asamblate, produse de print si consumabile, precum si portabile.

"Daca 2007 l-am incheiat cu 30.000 de sisteme asamblate, 7% din totalul sistemelor vandute in Romania, anul acesta vom comercializa cu 10.000 de sisteme mai mult", a precizat reprezentantul ProCA.

Compania va extinde anul acesta portofoliul de produse, atat prin concentrarea pe brandurile premium, cat si pe intrarea pe segmentul consumer electronics, unde ProCa a inceput deja sa activeze inca de anul trecut, prin vanzarea de televizoare. Pentru anul in curs, oficialul ProCa estimeaza ca va vinde aproximativ 1.000 de televizoare din marca Philips.

Anul trecut perifericele au reprezentat 40% din vanzarile companiei, urmate se componente si computere asamblate inhouse (25%), produse de print si consumabile (16%) si portabile (9%). Compania urmareste pentru anul in curs dublarea afacerilor pe segmentul printing, care, potrivit lui Sorin Stancu va inregistra cea mai mare crestere.

Citeste si:

Potrivit acestuia, investitiile bugetate si aflate deja in derulare se ridica la peste jumatate de milion euro, bani pe care ProCA ii va folosi pentru implementarea, pana in luna septembrie, a unui sistem ERP SAP (cel mai utilizat soft pentru aplicatiile de afaceri in Romania n.r.), urmata de platforma IBM Websphere, dar care se vor canaliza si catre imbunatatirea serviciilor de logistica. Sorin Stancu apreciaza ca, de la lansarea platformei de comada online, aproximativ 5% din comenzi ar putea veni pe acest canal.

De asemenea, ProCa va investi anul acesta si in lansarea unei linii de notebook-uri sub brandul propriu Octra, pentru care compania estimeaza vanzari de aproximativ 1.000 de unitati. Pentru brandul propriu de desktop-uri Octra, in care ProCa a investit, in 2007, aproximativ 100.000 de euro, Stancu asteapta vanzari de 7.000 de unitati pentru 2008 si vizeaza ca aroximativ jumatate din volumul comercializat sa aiba software preinstalat.

"Totodata, avem in faza incipienta de derulare o serie de programe pe termen lung, prin care investim in businessul partenerilor locali si in care sunt implicati si furnizori internationali. O parte dintre proiecte se vor desfasura sub Ocra, brandul propriu al ProCA", a adaugat Stancu.

Sorin Stancu estimeaza ca piata de distributie IT va avea anul acesta un ritm de crestere de 10-15%, dupa ce in 2007 s-a situat la nivelul de un miliard de euro. Stancu explica ritmul de crestere scazut prin scumpirea finantarilor, prin declinul monedei europene, dar si prin influenta anului electoral.

In aceste conditii, dar si pe fondul scaderii marjelor de profit in distributia de produse IT, compania va renunta atat la produsele care vor genera profituri prea mici, cat si la deal-urile care nu vor fi profitabile.

Sorin Stancu a declarat ca pana la sfarsitul anului compania va anunta cateva deal-uri care sa consolideze business-ul ProCa, fara a preciza daca se va realiza o achizitie sau o fuziune. Stancu a precizat ca in sase sau sapte ani compania ar putea fi preluata de un jucator strain sau de o companie mai mare din industrie. Potrivit declaratiilor actionarului majoritar al grupului RTC, Octavian Radu, divizia de distributie IT ProCa poate fi de vanzare, fara ca acest lucru sa fie un scop in sine, a spus Sorin Stancu.

Compania nu vizeaza, pentru anul in curs, extinderea pe pietele din afara Romaniei.