Consumatorii din Statele Unite nu au fost foarte interesati de efectuarea serviciilor bancare cu ajutorul telefoanelor mobile, de-a lungul anilor, mai ales din cauza incertitudinii sigurantei informatiilor personale.

Asfel, daca in 2008 vor exista doar 10 milioane de utilizatori ai acestui serviciu, numarul lor se va mari de zece ori in urmatorii cinci ani, relateaza eMarketer.

Mai mult, aproximativ 41 de milioane de consumatori din Statele Unite vor intreprinde activitati de banking prin intermediul telefoanelor mobile, la cel putin fiecare 90 de zile, pana in 2012, arata un alt studiu despre serviciile bancare mobile intocmit de TowerGroup.

Asadar, daca anul trecut numarul celor care efectuau tranzactii bancare prin telefoanele mobile era de 1,1 milioane de utilizatori, pentru acest an, cifra acestora va urca la 4,6 milioane de utilizatori.

Din 2009, cifra utilizatorilor care vor folosi serviciul de mobile banking cel putin o data la 90 de zile, va fi de 10,4 milioane de utilizatori, iar in 2012 de 40,9 milioane de utilizatori.

In plus, un sfert dintre utilizatorii serviciilor de banking online, chestionati in aceasta luna de comScore, au declarat ca sunt interesati, deopotriva, si de serviciile de mobile banking, scrie eMarketer.

“Majoritatea jucatorilor bancari de talie inalta sunt constienti de faptul ca serviciile intreprinse de consumatorii lor devin tot mai importante pe aceasta piata competitiva, drept pentru care au inceput sa investeasca tot mai mult in serviciile online si in mobile banking”, a afirmat Brian Jurutka, vicepresedinte comScore.

Citeste si:

Ponderea celor care sunt interesati de realizarea operatiunilor bancare prin telefoanele mobile a crescut, in acest an, cu 2% fata de anul precedent.

Consumatorii acestui gen de serviciu sunt interesati in speta de verificarea balantelor conturilor bancare si de efectuarea transferurilor de fonduri prin serviciile oferite de telefoanele mobile, iar 61% dintre acestia urmaresc aceste actiuni prin trimiterea de mesaje text si 57% prin browserul de mobil.

Mobile banking-ul poate castiga loialitatea clientilor, este de parere Lisa Phillips, senior analyst eMarketer.

“Consumatorii folosesc mult mai des carduri de debit pentru a face achizitii minore, incurajati fiind de campaniile publicitare si de programele stimulative”, a adaugat Phillips.

“Bancile care ofera consumatorilor alerte prin intermediul mobilelor, pentru a-i ajuta sa evite neintelegerile, vor pierde mai mult din punct de vedere financiar, insa vor castiga mai mult pe partea de loialitate, in comparatie cu celelalte banci”, conchide analistul eMarketer.

16% dintre utilizatorii de telefoane mobile din SUA folosesc serviciile mobile banking, popularitatea achizitiilor facute cu ajutorul mobilelor avansand in randul utilizatorilor de telefonie mobila.
Un sfert dintre utilizatorii de Internet declara ca isi folosesc mobilele pentru a cumpara cu cartile de credit anumite bunuri si pentru a beneficia de diverse servicii online.

In plus, o cincime dintre consumatorii din Statele Unite sunt interesati sa faca achizitii folosind mobilele, care sa fie facturate direct in conturile lor de abonati telefonici.