Bogdan Neacșu, CEC Bank: Odată cu criza COVID, am făcut un salt de 5 ani în digitalizarea serviciilor bancare. Câți clienți CEC folosesc deja plățile mobile?

CEC Bank mizează până la finalul anului pe 10.000 de noi clienți atrași prin CEC_in, soluție prin care banca permite deschiderea unui cont curent 100% online și trimiterea cardului prin curier. În contextul pandemiei, 80% dintre operațiunile bancare au fost "originate" de pe Internet sau Mobile Banking, a declarat CEO-ul CEC Bank, Bogdan Neacșu.

"Numărul de clienți atrași până în acest moment prin CEC_in, fluxul de înrolare online este echivalentul a 50 de unități bancare. Până la finalul anului sperăm să atingem 10.000 clienți noi doar prin CEC_IN. Iar dacă privim în ansamblu, circa 80% din operațiunile bancare sunt originate de pe Internet sau Mobile banking. Avem inclusiv clienți cu vârstă de peste 70 de ani care folosesc Internet și Mobile Banking. În ultimele luni, am fost foarte activi pe produse și servicii digitale, cifrele sunt relative bune", a declarat Neacșu pentru wall-street.ro.

În ultimul an, CEC Bank a lansat mai multe proiecte care au plasat banca în rândul jucătorilor digitali, de la deschiderea de conturi curente la distanță (soluția CEC_IN), conectarea Internet Banking-ului la Ghiseul.ro, plățile instant prin sistemul Transfond, dar și Apple Pay și propriul portofel digital prin Android, CEC Pay.

Soluțiile de plăți de pe mobil lansate de CEC Bank (aplicația CEC Pay, Apple Pay și Card2Card) au atras potrivit lui Neacșu circa 15.000 de utilizatori.

"Dacă e să fiu sincer, chiar dacă nu ne pune în cea mai favorabilă lumina, CEC Bank a plecat cu un handicap mare în zona de tehnologie. Dar, în același timp, avem și ambiția de a schimbă lucrurile și de a investi în informatizare pentru a recupa aceste decalajele. Uneori, faptul că nu există ceva acolo, face mai ușor să construiești de la zero, decât să modifici, e mai mult loc de manevră. Și mă bucur că în rândul echipei de la CEC Bank am găsit deschidere pentru astfel de proiecte și specialiști care să le implementeze. Evident, este doar începutul – sunt proiecte punctuale care țin de carduri sau de “porțile de acces” în sistem pentru noii clienți. Dar vom merge mai departe – avem în lucru proiecte de anvergură care vizează core-bankingul și sistemul de management al documentelor. Sunt proiecte mai complexe, pentru că vizează întreagă banca și procedurile interne. Sunt necesare, pentru că ne vor permite să fim mai agili și să răspundem mai bine nevoilor clienților", a declarat Bogdan Neacșu pentru wall-street.ro.

Citeste si:
Neacșu, CEC: 40% dintre clienții care și-au făcut cont online au...
Neacșu, CEC: 40% dintre...

Odată cu criza COVID am făcut un salt de 5 ani în digitalizarea serviciilor bancare. Am fost puși în situaţia să acționăm pe două fronturi, urmărind două modele de afaceri, respectiv modelul tradiţional – cu sucursale şi agenţii fizice (unde a trebuit să ne focusam mai ales pe protecție și prevenție în rândul angajaților și clienților noștri)– şi modelul axat pe digitalizare (unde am migrat în perioada pandemiei zona de new business și day to day business – deschideri conturi online, înrolare clienți existenți în Mobile Banking etc) - Bogdan Neacșu, CEO al CEC Bank

Totuși, deși 40% dintre clienții care și-au deschis în Pandemie un cont online aveau peste 55 de ani, banca deținută de stat are o pondere importantă de clienți slab bancarizați, care ar putea fi aduși în era digitală. Mai mult, având cea mai extinsă rețea teritorială din România, CEC Bank poate contribui activ și la bancarizarea a 40% din populație.

Potrivit CEO-ului CEC, în România doar 6 din 10 persoane (57,8%) au un cont bancar, ponderea fiind mult mai redusă decât în țările europene considerate dezvoltate (Marea Britanie - 96,4%, Franța - 94%) și chiar mai mică decât în țările vecine (Ungaria - 74,9%, Bulgaria -72,2%).

"În mediul rural din România lucrurile stau și mai prost (pondere 53,7%). Deci, problema cea mai mare în ceea ce privește incluziunea financiară este în afară marilor orașe și, preponderant, la nivelul persoanelor în vârstă. Dacă vrem să-i convingem să folosească un cont sau un card, pentru ei este foarte importantă interacțiunea cu un om real: le dă încredere, le poate explica cum funcționează, știu că au unde să se ducă dacă întâmpina o problemă. De aceea, existența unei rețele fizice este foarte importantă" a explicat Neacșu.

Citeste si:
CEC Bank: În ultimele luni, s-a lucrat mult pe amânarea ratelor...
CEC Bank: În ultimele luni,...

Desigur, la polul opus sunt și clienți tineri, care au acces la tehnologie și pentru care timpul este foarte important. Ținând cont că acoperirea broadband este foarte bună în România și cu peste 95% dintre români având acces la Internet pe mobil, viitorul serviciilor bancare nu poate fi decât mobil.

În plus, șeful CEC Bank punctează și potențialul de business al celor 3,6 milioane de români care muncesc în străinătate și care au familia în țară, își construiesc case și trimit 4 miliarde de euro anual.

Ce a însemnat Pandemia pentru CEC Bank și ce măsuri a luat banca?

Potrivit informațiilor oferite de CEC, banca de stat dispune de cel mai mare portofoliu de clienți care își încasează pensiile în cont, dar mulți dintre aceștia nu aveau nici măcar un card atașat la contul de pensii și se duceau lună de lună în sucursale să scoată banii de la casierie.

"Era aproape imposibil în perioada stării de urgență să îi deservești pe toți în unități în condiții de siguranță. De aceea le-am emis gratuit carduri și le-am dus direct acasă. Cei care nu se puteau deplasa puteau solicită inclusiv să primească pensia cash, acasă. Apoi toți clienții care nu aveau acces la canalele alternative până la debutul pandemiei, au primit acces gratuit, timp de 6 luni, la Internet și Mobile Banking. Pe zona de amânare la plata ratelor, am fost prima bancă cu un plan propriu de amânare a plății ratelor pentru clienții PF, amânare care se aplică automat, pentru toate tipurile de credite", a precizat CEO-ul CEC Bank.

Citeste si:
Violeta Alexandru: Drumul spre digitalizare este ireversibil la...
Violeta Alexandru: Drumul...

Pentru noi această criză a fost un roller coaster, dar am reușit să ne adaptăm nesperat de rapid și am făcut un salt de 5 ani în digitalizarea serviciilor bancare și optimizarea fluxurilor - Bogdan Neacșu

Toate aceste măsuri, dar și schimbarea comportamentului de consum pe timpul pandemiei, au crescut foarte mult plățile cu cardurile CEC la comercianți (+50%) și numărul clienților care folosesc canalelele digitale (+40%). În medie, banca a raportat 300 de persoane/zi care au solicitat activarea aplicațiilor de Online sau Mobile Banking pe durata stării de urgență.

"Pandemia a accelerat adopția serviciilor bancare digitale: plăți de pe mobil la comercianți, Mobile Banking - ceea ce este un lucru foarte bun. Și probabil, pe viitor, există așteptări din partea clienților că vor putea accesa tot mai multe produse bancare de la distanță, inclusiv credite. Pe de altă parte, această criză a afectat încrederea în ziua de mâine. Avem multe persoane care au intrat în șomaj tehnic sau și-au pierdut locurile de muncă și vedem mult pesimism. Pentru sistemul bancar, asta s-a tradus prin scăderea cererii de credite și o tendința spre economisire. Cred că este foarte important să redăm încrederea, pentru a putea reporni economia și pentru a putea reveni pe creștere. Lichidități există în piață, și dorința din partea băncilor de a sprijini proiecte cu potențial", a concluzionat Bogdan Neacșu.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »



Setari Cookie-uri