AT&T va subventiona 200 de dolari din costul noului telefon de generatie a treia, scazand pretul pana la 199 dolari pentru clientii care incheie un abonament pe o durata de doi ani, scrie Fortune.

Apple va lansa doua terminale 3G, unul cu memorie de 8GB si unul cu 16 GB, cu preturi intre 399 dolari si 499 dolari.

Atat Apple, cat si AT&T au refuzat sa comenteze aceasta informatie.

Compania de telefonie mobila ar putea aplica aceasta subventie pentru a face iPhone mai atractiv si mai convenabil pentru o categorie mai larga de clienti, evitand astfel ca telefoanele sa fie cumparate, dar utilizate in alta retea dupa decodare. In Statele Unite, terminalul iPhone poate fi folosit legal prin incheierea unui abonament pe doi ani la operatorul AT&T, care detine exclusivitate pe acest produs.

Citeste si:

The NewYok Times sustine ca in spatele deciziei AT&T s-ar putea afla si o eventuala decizie Apple de a renunta la distribuirea terminalului prin contracte de exclusivitate cu operatorii. Producatorul a realizat ca multi consumatori cumpara iPhone-ul, dar prefera sa il deblocheze si sa il foloseasca in reteaua dorita si nu in cea impusa. Daca Apple ar dori sa ramana la planul initial, ar trebui sa faca urmatoarea generatie de telefoane mai greu de decodat, relateaza The New York Times.

Pe de alta parte, Apple ar putea sa isi schimbe modelul de business si sa vanda telefoane deblocate, mai noteaza publicatia. In acest caz, producatorul va renunta la onorariul lunar platit de AT&T sau alti operatori si ar putea creste preturile pentru terminale. In acest caz, operatorii ar putea interveni cu oferte de subventionare pentru dispozitivele mobile achizitionate prin abonament, lucru obisnuit in piata.

Lansarea iPhone-ului 3G este asteptata la sfarsitul lunii iunie, la un an de la intrarea pe piata a primului terminal Apple. Cu cateva saptamani inainte de lansare, Apple va opri livrarile pentru actualul telefon, facand astfel loc pentru cel cu tehnologie 3G, mai precizeaza sursa citata de Fortune. Apple va incerca astfel sa evite episodul creat anul trecut dupa scaderea preturilor fara avertisment. Compania a fost nevoita atunci sa ofere bonuri valorice celor care cumparasera deja telefonul la pretul initial, drept compensatie.