Numarul femeilor din Statele Unite care utilizeaza smartphone-uri s-a dublat in ultimul an, ajungand la 10,4 milioane de unitati vandute numai in randul publicului feminin, si creste constant, intr-un ritm poate chiar mai accelerat decat in cazul barbatilor, care solicita din ce in ce mai multe aparate mobile wireless, arata un studiu organizat de Nielsen Online.

Cifrele sunt mult mai elocvente in privinta produsului Apple, dat fiind faptul ca in luna octombrie a anului trecut, unul din patru utilizatori de iPhone era femeie si ca, in martie 2008, numarul acestora s-a schimbat semnificativ, de data aceasta unul din trei utilizatorii apartinand sexului feminin, releva cercetarea celor de la Nielsen.

In plus, lansarea noului model de iPhone ar putea accelera cresterea nivelului de cumparare a acestor tipuri de gadget-uri mobile in randul audientei feminine.

De asemenea, vanzarile la unitatile de smartphone ar putea creste si datorita ieftinirii acestor telefoane (spre exemplu, un BlackBerry Petite costa aproximativ 63 euro), dar si datorita calitatii, implicit mai bune, pe care o au noile modele.

Femeile utilizau telefoanele mobile in afaceri de ani buni, insa, de curand, acestea au inceput sa le foloseasca si pentru a tine legatura cu prietenii sau pentru a organiza mai bine activitatile de ordin familial.

“Nu mai esti vazut ca un ciudat daca ai un smartphone. Femeile, inclusiv sotiile si mamele, trebuie sa tina pasul cu vietile incarcate pe care le au”, sustine Carolina Milanesi, director de cercetare la Gartner Group.

Producatorii de telefoane si furnizorii de servicii de telefonie mobila vad femeile ca fiind publicul tinta al ofertelor lor.

Astfel, 71% dintre femei iau decizii in legatura cu ce telefoane se achizitioneaza in familiile lor, potrivit Verizon Wireless, iar telefoanele selectate de catre acestea sunt, de regula, smartphone-uri.

Drept urmare, producatorii de telefoane mobile au inceput sa targeteze in special publicul feminin. Research in Motion, producatorul modelului BlackBerry, isi face publicitate in paginile revistelor pentru femei, cum sunt Elle, Martha Stewart Living sau in revista vedetei TV Oprah Winfrey.

Femeile reprezentau categoria cu cel mai slab interes acordat gadget-urilor mobile, sustine David Christopher, director de marketing al diviziei wireless AT&T. In schimb, odata cu ieftinirea si rebranduirea modelelor de smartphone-uri, acestea au devenit mult mai atragatoare si mai cerute de publicul feminin.

“In momentul de fata, acestea sunt destul de mici ca sa incapa in geanta sau in buzunarul femeilor. Designul este cel care conteaza pentru acesteal”, a declarat Christopher.

Competitorii companiei Apple au lucrat din greu la elaborarea unor noi modele de smartphone-uri, astfel ca, luna aceasta, Sprint va incepe sa vanda gadgetul sau mobil, Instinct, creat impreuna cu Samsung. In plus, RIM va scoate pe piata in aceasta vara BlackBerry Bold, care este asemanator iPhone-ului, doar ca beneficiaza de o viteza mai mare de conexiune la Internet.

Studiul celor de la Nielsen arata ca femeile sunt mai sensibile decat barbatii cand vine vorba de preturile telefoanelor si ca acestea prefera intotdeauna sa cumpere un brand pe care l-au mai folosit si inainte.

Citeste si:

Totodata, acestea sunt atrase nu numai de utilitatile si de aplicatiile cu care sunt inzestrate telefoanele, ci si de designul pe care il au.

Spre exemplu, de Valentine’s Day, RIM si Verizon Wireless au creat cu succes un model de BlackBerry, numit Pearl, care avea culoarea roz si care a fost prima versiune dedicata in exclusivitate femeilor.

“Am ales o nuanta de roz care sa se incadreze tuturor setarilor telefonului. A fost singura data cand am ales o culoare care sa atraga un singur tip de audienta, si anume cea feminina. Cu ani in urma, industria aceasta se concentra mai mult pe functiile detinute de produsele mobile. Astazi, in schimb, industria este mult mai orientata spre partea de lifestyle”, afirma Mark Guilbert, vicepresedinte marketing RIM.

Totusi, Milanesi declara ca producatorii specializati ai pietei de smartphone nu trebuie sa creada ca pentru a vinde astfel de telefoane mobile femeilor, acestea trebuie sa fie neaparat roz.

“Exista si alte lucruri pe care femeile si le doresc”, adauga aceasta.

Cel care a inteles acest lucru inca de la inceput este Steve Jobs, directorul executiv al Apple, care a creat primul model de iPhone in asa fel incat sa aiba un design unic si simplist, dar si o serie de functii multimedia, foarte apreciate, de altfel, de audienta feminina.

Doua treimi din femeile care detin un smartphone declara ca folosesc un astfel de mobil in primul rand din placere, iar abia apoi pentru afaceri, mai releva studiul celor de la Nielsen.

In opozitie, situatia in randul barbatilor este edificatoare, tinand cont de faptul ca doar 42% dintre persoanele de sex masculin care utilizeaza un smartphone declara acelasi lucru.

In Romania, piata de smartphone-uri este estimata la 25 milioane de euro, pretul mediu al unui terminal variind intre 400-500 de euro, iar varfurile de gama putand fi distribuite si la preturi de 1000-1200 de euro.

Telefoanele inteligente sunt in mare majoritate achizitionate de segmentul cel mai activ de utilizatori romani cu varsta cuprinsa intre 25-45 de ani, care au profesii si activitati ce ii tin departe de birou, dar au nevoie de majoritatea aplicatiilor disponibile pe aceste dispozitive.

Apple a prezentat pe data de 9 iunie noua versiune a telefonului mobil iPhone, cu functii Internet si multimedia, care permite transferul de date la viteze mari, pretul de vanzare fiind de 199 de dolari, jumatate din pretul primului model.

iPhone combina trei produse intr-un singur terminal mic si usor: un telefon mobil revolutionar, un ipod cu ecran generos si cele mai bune aplicatii de acces internet si e-mail, motoare de cautare si harti concepute pentru telefonul mobil.