Locuitorii celor patru tari reprezinta 43% din populatia intregii lumi, ceea ce inseamna ca, in materie de tehnologie mobila, BRIC va influenta puternic sectorul de telecomunicatii si industria de operare a furnizorilor de telefonie mobila.

Astfel, in Brazilia, unde numarul populatiei atinge 191,9 milioane de locuitori, rata de penetrare pe piata utilizatorilor de mobile va fi de 73%, in acest an, cu 140 de milioane de carduri SIM active, din care 7,1% din utilizatori se pot conecta la Internet via telefon mobil, conform datelor furnizate de eMarketer.

In ceea ce priveste Rusia, aici numarul locuitorilor este de 140,7 milioane, iar numarul cardurilor active va atinge, pana la sfarsitul acestui an, 174 de milioane de SIM-uri, rata penetrarii in randul utilizatorilor de telefoane mobile fiind de 123,7%, iar cea a utilizatorilor de Internet prin intermediul mobilului de 3,6%.

India si China sunt tarile care au cea mai mare populatie din BRIC, de 1.148 si, respectiv, 1.330 de milioane de locuitori, dar si o rata de penetrare a mobilelor destul de mica in comparatie cu celelalte doua tari membre, de 25,3% si 44,7%. Asadar, in India vor exista, in 2008, aproximativ 290 de milioane de SIM-uri active, iar in China 595 de milioane.

Totusi, aceste doua tari cunosc cea mai pregnanta rata de penetrare in ceea ce priveste accesul la Internet prin telefonul mobil, de 106 si, respectiv, 85%.

Rezultatele preconizate pentru anul in curs reprezinta principalul barometru pentru noua generatie de consumatori ai telefoniei mobile interactive.

Citeste si:

“Mobilul nu este vazut ca o extensie a Internetului in tarile BRIC, asa cum se intampla in Statele Unite, Europa de Vest sau in unele regiuni din Asia-Pacific. Telefonul mobil inseamna Internet pentru o buna parte din consumatorii acestor tari, lucru demn de tinut minte de catre marketeri”, sustine John du Pre Gauntt, senior analyst eMarketer si autor al studiului realizat asupra pietei mobile pe zona BRIC.

In plus, analistii eMarketer estimeaza ca tarile membre BRIC vor inregistra, pana in 2012, aproximativ 1,7 miliarde de utilizatori de telefonie mobila, iar dintre acestia, 680 de milioane vor accesa si Internetul prin intermediul mobilului.

“Odata ce marea populatie a tarilor BRIC va acumula venituri tot mai mari, atunci si relatiile de interactivitate intre brandurile locale si globale de telefonie mobila se vor dezvolta”, afirma Gauntt.

Acest lucru este probabil sa se intample curand, dat fiind faptul ca cinci din top zece cele mai mari orase ale lumii sunt situate in zona BRIC.

“Aceste piete inregistreaza deja majoritatea in ceea ce priveste noua crestere a industriei de telecomunicatii mobile”, adauga Gauntt.