Ritmul de crestere inregistrat de piata de PC-uri din Romania s-a mentinut la un nivel ridicat si in al doilea trimestru din 2008, atat din punct de vedere numeric cat si valoric, desi s-a constatat o incetinire fata de trimestrul anterior, potrivit unui studiu IDC.

''Este de asteptat ca in a doua jumatate a anului, vanzarile catre consumatorii casnici sa sporeasca semnificativ, mai ales in conditiile in care mai multe branduri vor iesi pe piata cu noi modele low entry la preturi accesibile. De altfel, si cererea de PC-uri a sectorului de afaceri se va inscrie pe o panta ascendenta, sprijinindu-se pe ritmul inalt al cresterii economice, pe investitiile programate in educatie si alte sectoare guvernamentale, precum si pe cresterea organica a intreprinderilor mici si mijlocii'', a afirmat research analyst IDC Romania, Diana Preda.

In trimestrul al II-lea 2008, serverele de tip x86 au fost categoria de PC-uri care a consemnat cea mai rapida crestere. Comparativ cu perioada similara a anului anterior, volumul vanzarilor a fost mai mare cu 49,7%. La randul sau, piata notebook-urilor a sporit in acelasi interval cu 49% ca volum, ajungand sa reprezinte 37,9% din totalul pietei de PC-uri, iar numarul desktop-urilor comercializate in Romania a crescut cu 18,7%.

Citeste si:

Vendorii care s-au clasat pe primele trei pozitii ca volum al vanzarilor in trimestrul al II-lea 2008 au fost Dell, HP si K-Tech. Impreuna, acestia au cumulat o treime din PC-urile vandute pe piata in perioada Aprilie-Iunie 2008.

IDC este o subsidiara a International Data Group (IDG), o companie lidera pe plan mondial in privinta cercetarii si organizarii de evenimente tematice. IDG a fost fondata in anul 1964 si in prezent numara peste 13.000 de angajati pe intreg mapamondul. IDG ofera o gama larga de optiuni media, pentru mai mult de 120 de milioane de clienti, in 85 de tari.

Portofoliul produselor si serviciilor furnizate de IDG acopera sase domenii cheie, ce includ publicitatea tiparita si online, evenimente si conferinte, cercetari de piata, educatie si training, precum si solutii de marketing la nivel global.