Autoritatea Nationala pentru Comunicatii a inregistrat pana in prezent 2.841 cereri de portare, din care 2.769 pentru telefonie mobila si 72 pentru telefonie fixa. Numarul cererilor de portare s-a dublat de la o zi la alta, din 21 octombrie, data la care portabilitatea numerelor a fost implementata in Romania, sustin reprezentantii ANC.

"Succesul portabilitatii nu trebuie insa evaluat in functie de numarul de portari care au loc, ci trebuie apreciat in functie de eforturile pe care le fac operatorii pentru a-si pastra clientii, prin oferte avantajoase, calitate mai buna a serviciilor si tarife mai mici. Ne dorim sa vedem o piata pe care portabilitatea sa contribuie la jocul competitiv, iar numarul de portari sa nu reflecte nemultumirea fata de un anume operator, ci atractia fata de o oferta mai buna la un pret mai avantajos", a declarat presedintele ANC, Liviu Nistoran, potrivit NewsIn.

Presedintele ANC a adaugat ca nu ar trebui sa existe o legatura intre nivelul de portare si dinamica abonamentelor de telefonie mobila. Potrivit lui Nistoran, este posibil sa apara o modificare din sectorul pre-pay in favoarea celui post-pay. De asemenea, Nistoran se asteapta ca operatorii sa scada preturile si sa inceapa campanii pentru atragerea abonatilor.

Contactate telefonic, primele trei persoane care au beneficiat de procesul de portare au declarat ca motivele pentru schimbarea operatorului au fost calitatea serviciilor, nerespectarea clauzelor contractuale si lipsa de comunicare din partea operatorului la care au renuntat.

Citeste si:

ANC a demarat pe 21 octombrie procesul de portabilitate a numarului de telefon, dar numai catre o retea de acelasi tip, adica fix-fix sau mobil-mobil.

Potrivit anuntului Autoritatii, cererea se depune la operatorul la care clientul doreste sa isi porteze numarul, iar procedura dureaza maxim zece zile. Nistoran a precizat la acea data ca facturile neachitate sau clauzele de fidelitate nu impiedica portarea, dar ele trebuie onorate chiar daca se paraseste reteaua initiala prin portare.

De asemenea, la fiecare apel se va insera un semnal acustic (ton distinctiv) prin care utilizatorul va fi avertizat ca suna in alta retea decat reteaua sa (cel putin in cazul numerelor portate).