Cifra de afaceri inregistrata de companie in 2007 a fost de 23 milioane euro, in crestere cu 35 - 40% fata de 2006.

Pentru 2008, Branch Manager-ul companiei, Daniel Stefan, spune ca nu are in plan cresterea afacerilor, dorind ca acestea sa se mentina cel putin la nivelul celor de anul trecut.

Insa, data fiind situatia mondiala actuala, Daniel Stefan spune ca, daca si clientii companiei vor fi afectati de efectele situatiei economice prezente, atunci si Lexmark va fi afectata, insa nu intr-o perioada imediat urmatoare.

Reprezentanta CEEmark Romania s-a lansat in 2001, cand avea doar doi angajati si a ajuns ca, in prezent, sa aiba 12. Potrivit Branch Manager-ului CEEmark, se ia in considerare ca aceasta companie sa devina reprezentanta locala a Lexmark si sa-si schimbe denumirea, la fel cum s-a intamplat anul trecut cu Cehia si Slovacia.

Legat de vanzarile efectuate luna trecuta, acesta mentioneaza ca “octombrie a fost o luna buna”, insa, din cauza situatiei prezente, este posibil ca trimestrul patru al acestui an sa fie vizibil afectat, iar vanzarile sa scada pe fondul unui trend general, in ciuda sezonului sarbatorilor de iarna care se apropie. Pentru 2009, Stefan nu a facut nici o estimare.

Lexmark si mediul inconjurator: De la produse de calitate, la grija pentru mediu

Planurile companiei vizeaza optimizarea continua a politicilor si programelor de mediu pentru care Lexmark implementeaza cele mai bune si mai putin costisitoare practici de conservare a energiei, de utiluzare eficienta a apei si de reducere a cantitatii de deseuri.

De aceea, Beatrice Marneffe, Director Sustainble and Government Affairs Lexmark International, a spus ca pentru 2009, compania are in vizor incheierea de noi parteneriate care sa identifice modalitatile cele mai potrivite de reducere a costurilor si a resurselor utilizate, precum si dezvoltarea de noi resurse si cresterea eficientei acestora.

Citeste si:

La inceputul lunii noiembrie, Lexmark a lansat in Romania campania “Lexmark Supplies”, ale carei mesaje sunt garantia pe viata, calitatea, costul pe pagina, capacitatea mare si protejarea mediului inconjurator, dupa cum a afirmat Daniel Stefan, Branch Manager CEEmark Romania.

“Campania care se desfasoara in prezent in Romania pune accent atat pe calitatea produselor pe care le oferim, cat si pe grija pentru natura. Produsele Lexmark sunt gandite sa diminueze impactul asupra mediului prin solutii novatoare, care le permit clientilor sa reduca numarul de pagini imprimate, numarul de cartuse folosite si sa conserve energie”, a declarat Branch Manager-ul companiei.

Programul de Colectare a Cartuselor

Incepand din 2007, compania desfasoara in Romania Programul Lexmark de Colectare a Cartuselor, un serviciu de recuperare a cartuselor de toner consumate, adresat numai companiilor sau institutiilor si oferit acestora gratuit. Compania Lexmark are 250 de locatii inscrise in toata tara, iar de la acestea au fost trimise pana acum aproximativ 10.000 de cartuse pentru a fi reciclate.

Desi acest proiect a luat nastere in anul precedent, totusi, popularitatea programului de colectare a cartuselor a inceput sa creasca abia cu ianuarie 2008, in martie inregistrandu-se 5,1 tone de deseuri reciclate.

Pe teritoriul Romaniei, procentul de reciclare al cartuselor uzate este de 15%, iar Iulian Coman, Supplies Manager CEEmark Romania spune ca, in maxim cinci ani, Romania va ajunge la acelasi nivel cu tarile europene, care inregistreaza, in prezent, o rata de reciclare a cartuselor de 50%. Totodata, spune acesta, in lunile de vara, tocmai din cauza numarului mare de concedii, cererile pentru acest tip de proiect au scazut, tocmai din cauza lipsei activitatii.

Dintre cei care participa la programul initiat de Lexmark fac parte Ministerul de Justitie si tribunalele din tara (care returneaza aproximativ 80% din cartusele utilizate pentru a fi reciclate), hypermarketul Real, Ministerul de Finante, Dacia – Renault, precum si alte companii.