De fapt, luna trecuta a avut cea mai proasta crestere lunara a cheltuielilor din retailul online de cand ComScore a inceput sa monitorizeze traficul pe Internet in 2001, scrie publicatia de profil cnet.com.

Presedintele ComScore, Gian Fulgoni, sustine ca aceasta evolutie a fost provocata de cresterea preturilor, ratele de somaj si impactul psihologic al haosului din pietele financiare.

Scaderea cheltuielilor nu reprezinta un soc prea mare pentru cei care urmaresc rapoartele lunare ComScore cu atentie, deoarece in ultimele sase luni ratele de crestere au scazut treptat. Luna aprilie a cunoscut o crestere de doar 15%, iar in august cheltuielile online au inregistrat o crestere de doar 8%.

Cheltuielile au scazut cel mai mult printre familiile cu venituri sub 50.000 dolari per an, anunta ComScore.

Citeste si:

Din august pana in octombrie, cheltuielile lor au scazut cu 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Pentru familiile cu venituri intre 50.000 si 100.000 dolari, cheltuielile acestora au crescut cu 1%. Familiile care au un total de salarii ce depasesc 100.000 dolari si-au marit cheltuielile in perioada august-octombrie cu 14%.

Retailerii din online, si nu numai, sunt framantati de cum va afecta criza economica vanzarile de Sarbatori din acest an. Gigantii e-commerce Amazon.com si eBay au oferit perspective intunecate pentru perioada Sarbatorilor.

La inceputul acestei luni, ComScore a recomandat retailerilor online sa ia in considerare ofertele generoase si transportul gratuit pentru a incuraja consumatorii sa cheltuiasca in urmatoarele luni.