“Asa cum spuneam, vorbim de o crestere datorata in special extinderii retelei de magazine. Aceasta situatie este cauzata de conditiile actuale ale economiei mondiale si nationale, dar si de o normalizare si aliniere a Romaniei la trendul european. Acolo, de la an la an se discuta de cresteri in vanzari de cel mult 5%, pana acum in Romania eram obisnuiti sa discutam de cresteri de la an la an de 50-100%“, a declarat, pentru Wall-Street, Costin Soare, retail director al retelei de magazine Internity.

In ceea ce priveste vanzarile de Sarbatori, perioada de avans puternic s-ar putea prelungi pana la inceputul lunii ianuarie din cauza concediilor si traficului aglomerat din luna decembrie.

“In plus, ar mai putea fi spus ca din ce in ce mai mult observam o continuare a varfului de vanzari si in perioada 26.12-05.01. Acest lucru este cauzat de perioada de concedii, oamenii avand mai mult timp pentru a vizita magazine si studia oferte, dar si de faptul ca, de la an la an, datorita problemelor de trafic, dar si cozilor din supermarket-uri, timpul disponibil pentru cumparaturi s-a redus considerabil “, a declarat Costin Soare.

Extinderea retelei de magazine va aduce vanzari considerabile companiei in perioada Sarbatorilor.

“Pentru magazinele care functioneaza de mai mult de 1 an cred ca ne vom gasi in situatia de a analiza vanzari la un nivel cel putin similar cu cel de anul trecut, iar o crestere consistenta va veni de la magazinele noi deschise in cursul anului 2008. Trebuie mentionat insa ca vanzarile inregistrate de Internity in decembrie 2007 au fost unele foarte bune“, a mai declarat reprezentantul Internity.

Internity va avea pana la sfarsitul acestui an o retea de 120 de magazine, iar anul viitor preconizeaza ca va mai deschide inca 30 cu o investitie medie pe unitate de 40.000 de euro.

Citeste si:

“In acest moment, reteaua de magazine Internity numara 109 magazine, iar pana la sfarsitul acestui an speram ca vom avea 120, dar atingerea acestei cifre depinde de inaugurarea unor centre comerciale in luna decembrie. In caz ca proiectele vor fi amantate vom fi nevoiti sa amanam si noi “, a declarat Costin Soare.

Investitia medie intr-un magazin Internity se ridica la 40.000 de euro.

Potrivit acestuia, Internity si-a extins anul acesta reteaua prin forte proprii, insa daca se va ivi vreo oportunitate, compania si-ar putea mari numarul de magazine si prin achizitii.

Marjele de profit in retailul GSM sunt relativ scazute, companiile avand o marja de 10% pentru telefoanele comercializate fara conectare. Cea mai mare parte a business-ului este realizata prin parteneriatele cu operatorii, iar in viitor fidelizarea clientilor va deveni afacerea principala atat a operatorilor, cat si in cazul dealerilor.

“Pe telefoanele mobile vandute fara conectare marjele de profit se ridica undeva la 10%. Urmeaza acesoriile originale si nonoriginale unde majele de profit sunt mai mari. Marii jucatori fac profit, dar nu pot estima ce se va intampla intr-un an, doi pentru ca business-ul dealerului depinde foarte mult de cel al operatorului si de rata de penetrare a telefoniei mobile. Reinnoirea contractului si fidelizarea clientului va deveni business-ul principal peste ceva timp”, a mai spus retail directorul Internity.

Principalii competitor ai Internity sunt Germanos, Fonomat, Say, EuroGSM si Arsis.