Acesta solutie este deja cunoscuta in tarile vest-europene si reprezinta, in acest moment, cea mai simpla aplicatie din mediul online.

Dezvoltarea platformei s-a realizat in mai multe etape - aceasta a fost creata de la zero, apoi a fost adaptata pentru Romania iar, in final, s-a realizat conexiunea fizica cu site-ul. Chiar si pentru ultima etapa, care pare cea mai simpla, au existat costuri alocate in resurse umane (cuantificate in ore de lucru), a declarat Madalin Durca (foto), director de marketing Pcfun.ro.

Platforma de creditare vine in sustinerea echipei de vanzari, care este formata din 8 oameni in acest moment, si este un "produs" creat special pentru online. Un prim avantaj al RateWebShop este acela ca respectivul client nu trebuie sa mearga la consultanti si nici acestia sa vina la el, toata aplicatia desfasurandu-se in fata calculatorului.

"Indiferent de contextul pietei legat de creditele de consum, PCfun isi considera fiecare aspect al interactiunii clientilor sai cu magazinul, obiectivul nostru fiind sa oferim o experienta de cumparare cat mai placuta. RateWebShop este un produs si, in acelasi timp, o platforma de credit creata special pentru online si care corespunde perfect obiectivelor nostre. Pentru implementarea acestui sistem, discutiile cu Cetelem au inceput inca din ultimul semestru al anului 2008, fiind in acest moment singurii care au dezvoltat o platforma de credite exclusiv online", a spus Durca.

Unul din riscurile la care ar putea fi supus un astfel de proiect il reprezinta scaderea interesului consumatorilor pentru produsele de creditare in general, insa atata timp cat exista nevoi, in mod sigur va fi nevoie si de resurse pentru satisfacerea lor, conform declaratiei marketing manager-ului PCfun.

Prin noul sistem, aplicantul creditului poate vedea valoarea ratei prezentate la fiecare produs inainte de a lua decizia de cumparare, putand astfel evalua daca acesta corespunde bugetului sau. Valoarea minima de creditare este de 300 RON, iar dobanda este fixa pe toata durata creditului. In plus, totul se desfasoara exclusiv online, fara vizite la consultanti, PCfun beneficiind in prezent de cea mai avansata platforma de creditare online din Romania.

Publicul tinta al acestui tip de proiect il constituie cumparatorul online de produse IT&C, predominant din mediul urban - un target tanar, dar cu o conditie sociala stabila.

Citeste si:

Intrebat daca problemele economice actuale constituie un avantaj sau un dezavantaj pentru o astfel de platforma, Durca a explicat faptul ca platforma este doar un proiect dintr-o plaja mai larga de proiecte pe care PCfun si-a propus sa le dezvolte in strategia sa de afaceri, astfel incat orice dezavantaj nu poate fi decat temporar. "Insa, evident, platforma a fost implementata pentru a obtine un avantaj competitiv pe acest segment", a adaugat el.

"RateWebShop este un produs ce completeaza portofoliul nostru de produse de creditare online, un produs actualmente unic pe piata romaneasca", a spus Daniel Boaje, director general Cetelem IFN.

Etapele procesului de achizitie cu plata prin credit:

▪ Clientul selecteaza produsul si bifeaza optiunea "rate prin Cetelem" pentru lansarea comenzii;
▪ Completeaza formularul online in aproximativ 10 minute si va primi instant o oferta prealabila de creditare bazata pe datele completate in aplicatie;
▪ Dupa acceptarea ofertei prealabile, clientul poate accesa butonul “Tipareste contractul si instructiunile”. Printarea sau salvarea documentelor se face direct cu datele solicitantului mentionate in documente;
▪ Ulterior, urmeaza transmiterea catre Cetelem a documentelor necesare si dupa aprobarea creditului, clientul va primi produsele comandate.

PCfun.ro, este un magazin online pentru produse IT, electronice si telefoane mobile, operat de FiT Distribution. Retailer-ul a inregistrat in 2008 afaceri de 15 milioane dolari, conform asteptarilor.

Cetelem este lider pe piata creditelor de consum din Romania, beneficiind de experienta de peste 50 de ani a grupului financiar francez BNP Paribas.