In urma cu un an, Google anunta rezultate usor estimari in trimestrul al patrulea al anului 2007, pe fondul unei sporiri a cheltuielilor de capital si a costurilor pentru publicitate.

Veniturile au crescut atunci cu 51% la 4,827 miliarde dolari.

Rezultatele din ultimul trimestru fiscal ar putea reflecta cea mai slaba evolutie, de cand Google a devenit companie publica, in 2004, si ar putea explica motivele pentru care management-ul a folosit in ultima perioada diferite parghii financiare pentru cresterea profiturilor, scrie The Wall Street Journal.

Pe langa alte lucruri, Google a acceptat chiar si reclame pentru alcool, a deschis o sectiune gratuita pentru produse pe site si a redus costurile cu angajatii sai, disponibilizand 100 de angajati ai departamentului de resurse umane.

Decizia era explicata de oficialii companiei prin criza financiara, o perioada in care angajarile noi nu mai sunt o prioritate.

Citeste si:

Toate acestea de la o companie care inca se plaseaza intr-o pozitie mai buna decat majoritatea firmelor de IT, intrucat Google a ramas o forta in publicitatea pe Internet – un canal de comunicare care atrage un consum mare in pofida recesiunii economice.

Ritmul de crestere a publicitatii online va scadea sub nivelul de 10% in acest an, dupa cresteri cuprinse intre 20 si 45% raportate in ultimii ani, potrivit analistilor. Aceasta incetinire reprezinta principalul motiv pentru care Google are o atitudine prudenta, iar analistii isi revizuiesc estimarile pentru venituri, asteptandu-se chiar la un declin al pretului actiunilor.

Actiunile Google au un pret de 303,08 dolari, o scadere cu 48% fata de anul trecut, cand pretul actiunii oscila in jurul valorii de 600 dolari.

Analistii se asteapta ca Google sa aiba un castig de 4,95 dolari per actiune la un venit de 4,12 miliarde dolari. Aceste cifre exclud cheltuielile Google pentru compensatiile angajatilor si comisioanele platite agentiilor de publicitate.