“Nu suntem un retailer. Ne vom axa pe piata secundara”, a declarat directorul executiv al eBay, John Donahoe, in cadrul unei conferinte cu investitorii companiei.

El a subliniat faptul ca procesul de transformare a principalei divizii eBay va necesita timp.

Donahoe a preconizat ca in 2009 veniturile eBay ar putea creste mult mai incet fata de piata de comert electronic, in 2010 va avansa in ritm cu sectorul de ecommerce, iar in 2010 va depasi cresterea pietei de profil.

Este pentru prima data de la venirea numirea sa din 2008 cand Donahoe este prezent la intalnirea cu investitorii.

Managerul a mai declarat ca divizia de plati online PayPal a fost a doua unitate ca importanta pentru companie, cu un potential enorm de crestere.

Presedintele PayPal, Scott Thompson, se asteapta ca divizia de plati a companiei sa isi dubleze valoarea afacerilor in urmatorii ani, procesand tranzactii cuprinse intre 100 si 120 miliarde dolari pana in 2011.

“Ne asteptam sa procesam 14% din tranzactiile e-commerce la nivel global pana in 2011”, a mai declarat acesta.

Thompson a declarat ca PayPal ar putea sa atinga aceasta crestere prin extinderea penetrarii sale pe eBay, prin marirea cotei in tranzactiile non-eBay si prin extinderea in pietele vecine.

Presedintele PayPal a declarat ca este mai mult decat convins ca eBay va deveni o sinergie dupa ce a achizitionat Bill Me Later anul trecut, care permite retailer-ilor online sa ofere credite cumparatorilor.

Thompson a preconizat ca PayPal ar putea genera venituri de 4-5 miliarde dolari pana in 2011, desi marjele de profit sunt de asteptat sa se restranga in urmatorii doi ani dupa ce compania lucreaza pentru integrarea Bill Me Later.

Divizia de plati a eBay, care reprezinta aproximativ 28% din veniturile totale ale companiei, a crescut cu 25% in 2008, la 2,4 miliarde dolari.
Cresterea companiei de licitatii online a intrat in declin in ultimii ani dupa ce cumparatorii online au inceput sa se mute de la licitatii catre cumparaturile cu preturi fixe la site-uri precum liderul de piata Amazon.com. Investitorii s-au retras masiv, iar aceasta a condus la o scadere a actiunilor eBay cu 66% fata de recordul atins in urma cu 52 de saptamani.

Anul trecut eBay a lansat o serie de initiative pentru a promova tranzactiile cu pret fix urmarind sa atraga cumparatori de top si sa creeze o experienta de cumparaturi asemanatoare cu cea de la Amazon. Acest model de afacere nu s-a bucurat de mare succes, iar Donahoe a declarat ca ar putea avea loc schimbari mult mai dramatice.

Castigurile eBay au scazut cu 31% in trimestrul al patrulea, ceea ce demonstreza ca ofertele companiei de licitatii online si ale companiei “Buy It Now” au fost afectate de recesiune, la fel ca vanzarile traditionale.