In lupta impotriva cititorului digital de carti Kindle dezvoltat de Amazon, Sony si Google planuiesc sa lanseze un parteneriat care va oferi utilizatorilor de Sony Reader sa acceseze mai mult de jumatate de carti cuprinse in proiectul de digitalizare a cartilor lansat de Google. Cartile vor fi oferite utilizatorilor Sony Reader prin magazinul online Sony eBook. Cele doua companii nu au dezvaluit termenii financiari ai acordului.

Acordul este un nou semn al cresterii competitivitatii din industria cartilor digitale. Sony si Amazon incearca prin mai multe mijloace sa conduca noua generatie de instrumente pentru citit care ar putea face pentru carti ce a facut iPod-ul de la Apple pentru muzica, permitand companiilor sa obtina venituri ca producatori de gadget-uri si distribuitori de continut digital. Luna trecuta, Amazon a lansat noua versiune a Kindle la un pret de 359 dolari, care permite accesul la mai mult de 245.000 de carti electronice.

Pana in prezent, Sony a vandut mai mult de 400.000 de Reader-e cu un pret cuprins intre 300 si 350 dolari. In timp ce Amazon nu a anuntat cat de multe Kindle s-au vandut, Citigroup a estimat ca anul trecut au fost vandute 500.000 de Kindle, iar Barclays Capital a preconizat ca terminalul ar putea aduce venituri anuale de 3,7 miliarde dolari pana in 2012.

Pentru Google, acordul cu Sony este o incercare de extindere a serviciului sau de carti online, de la care spera sa castige noi venituri din publicitate si abonari. De asemenea, acordul subliniaza cum gigantul in cautari electronice joaca un rol important in distributie, o miscare ce ingrijoreaza companiile de publicitate.

“Odata ce cititorii de carti digitale vor deveni o masa impresionanta, va fi foarte dificil pentru Google sa actioneze ca o editura”, a declarat Christian Sprang, directorul Asociatiei Germane de Edituri si Librarii.

Purtatorul de cuvant Jennie Johnson a declarat ca Google nu planuieste sa creeze continut. “Scopul nostru este de a promova accesul la carti”, a declarat aceasta. Anterior, Google a facut publice unele titluri pentru citirea de pe computer sau de pe smartphone-uri iPhone si Android. Google, care a adaugat o cantitate limitata de publicitate alaturi de titluri, a anuntat ca pentru moment nu vrea sa vanda reclame pe Sony Reader.

Parteneriatul dintre Google si Sony nu este exclusiv. Johnson a declarat ca Google nu poarta discutii cu Amazon despre un acord similar pentru Kindle, dar este deschisa pentru aceste propuneri.