De asemenea, studiul releva ca email-ul, chat-ul/ messengerul se afla in topul activitatilor pentru care este folosit Internetul. Tinerii cu varste intre 18 –24 de ani sunt cei mai activi cand vine vorba de Internet, iar comunicarea in scop personal este principala activitate, 92% declarand ca aleg online-ul in acest scop. La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde un procent ridicat nu foloseste deloc mediul online.

Comunicarea personala (email, chat/ messenger) se afla pe locul I in topul activitatilor pentru care romanii din mediul urban acceseaza Internetul, mai mult de jumatate dintre oraseni (52%) folosind mediul online in acest scop. Urmeaza navigarea pe world wide web, reprezentata de 35 %, iar pe locul al treilea, cu 31%, se afla descarcarea de muzica, filme, jocuri.Tranzactiile financiare ocupa locul sase in clasament, cu un procent de 11%. Doar 4% folosesc Internetul pentru informarea in interes profesional , iar 1% pentru a cauta informatii medicale.

Tinerii intre 18-24 de ani, fruntasi la utilizarea Internetului


“Doar 8% dintre tinerii romani cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani din mediul urban nu utilizeaza Internetul. De la chat, distractie, simpla navigare, pana la cumparaturi online sau tranzactii financiare, nimic nu le scapa, tinerii sunt campionii utilizarii Internetului. In acelasi timp, clasamentul activitatilor pentru care tinerii utilizeaza Internetul arata diferit fata de media la nivelul populatiei din mediul urban“, spune Crina Lungu, Manager Divizia IT&C, Mercury Research.

Dupa nevoia de a fi in contact cu ceilalti, downloading-ul este al doilea motiv pentru care tinerii se afla pe Internet, aproape trei sferturi (74%) declarand ca aleg online-ul pentru a descarca diverse lucruri cum ar fi muzica, filme, jocuri. Acest mediu inseamna pentru tineri si distractie, un procent de 67% se conecteaza la Internet pentru a se distra.

Studiul CATIbus realizat de Mercury Research mai arata ca tinerilor (18-24) le place sa navigheze pe world wide web, 61% se conecteaza la Internet pentru acest motiv. La cumparaturile on-line, din nou tinerii se afla in frunte: 30% folosesc Internetul in acest scop, procent mai mare decat media de 14% din mediul urban. Doi din zece tineri cu varsta pana in 24 de ani au declarat ca folosesc Internetul pentru a face tranzactii financiare.

La polul opus se afla persoanele peste 55 de ani, unde aproape doua treimi nu folosesc Internetul , e-mail-ul sau chat-ul sunt folosite doar de un sfert dintre acestia, distractia online este aleasa doar de 13%, iar tranzactiile financiare de doar 3%.