Ca parte a parteneriatului, cele doua companii ar putea investi peste 180 milioane dolari in dezvoltarea de produse, servicii profesionale, precum si in unificarea proceselor de vanzare si marketing.

Solutia, care va acoperi partea sofware, hardware, retelistica si servicii, ar putea ajuta consumatorii sa imbunatateasca veniturile companiilor prin reducerea costurilor operationale pentru calatorii, telecomunicatii si IT.

“Consumatorii pot reduce costurile si pot intensifica productivitatea cu noile solutii de unificare oferite de HP si Microsoft. Vom oferi solutii care sunt ample si accesibile de oriunde si de la aproape orice instrument tehnologic”, a declarat Ann Livermore, vice-presedinte executiv HP.

“Impreuna vom oferi o extinderea capacitatilor pentru tehnologiile noastre care sa furnizeze solutii unificate de comunicare si colaborare pentru a ajuta consumatorii sa isi imbunatateasca productivitatea. Aceste solutii pot insemna un click pentru comunicare, un click pentru conferinta si un click pentru colaborare”, a declarat Stephen Elop, presedinte al diviziei de business din cadrul Microsoft.

HP si Microsoft vor oferi aceste solutii cu ajutorul unor soft-uri bazate pe platforme care lucreaza cu aplicatii si sisteme folosite de majoritatea oamenilor.

Potrivit unui raport independent oferit de compania de cercetare Forrester, 84% dintre companiile din America de Nord si Europa evalueaza, testeaza sau implementeaza solutii unificate de colaborare si comunicare, iar piata este de asteptat sa creasca cu o rata de 35,9% pana in 2015.