Co-fondatorul Facebook, in varsta de 25 de ani, a declarat ca intotdeauna a fost deschis catre parteneriate si investitii, dar a subliniat ca Facebook isi poate atinge obiectivele cu actuala baza financiara, in pofida zvonurilor ce indicau faptul ca reteaua sociala poarta discutii privind o noua runda de finantare de la diferiti investitori.

“Daca va fi o investitie care sa se incadreze in termeni impusi de noi, o vom lua in considerare dintr-un singur motiv - pentru a avea mai multa siguranta in ceea ce vrem sa facem in viitor”, a declarat Zuckerberg (foto).

Blogul de specialitate TechCrunch a anuntat anterior ca Facebook a refuzat o oferta de finantare de 200 milioane dolari, care evalua compania la 8 miliarde de dolari. La inceputul saptamanii, publicatia VentureBeat a anuntat ca Facebook a purtat discutii privind o finantare de 150 milioane dolari.

Facebook are mai mult de 200 milioane de utilizatori activi, aproape dublu fata de cat inregistra in luna august a lui 2008. De asemenea, compania este considerata lidera topului site-urilor de photo-sharing, cu mai mult de 15 miliarde de fotografii adaugate prin serviciul sau.

In 2007, Microsoft a investit 240 milioane dolari in Facebook in schimbul unei participatii de 1,6% din companie, ceea ce evalua reteaua sociala la 15 miliarde dolari.

Zuckerberg a mai declarat ca Facebook nu se grabeste sa fie listata la bursa.

“Stiu ca pentru multe companii oferta initiala publica (IPO) reprezinta punctul final sau obiectivul acestora, insa pentru noi va fi un eveniment pe care vom dori sa il facem eventual”, a declarat CEO-ul Facebook.

Intrebat cand va fi momentul potrivit pentru a lansa actiuni ale companiei, el a declarat ca vor mai trece cativa ani pana la momentul respectiv.

Zuckerberg a declarat ca publicitatea ramane principala sursa de venituri a companiei, iar vanzarile Facebook ar putea creste cu 70% in acest an si profitul de anul viitor va fi pe plus. El a refuzat sa specifice ce venituri va genera Facebook in acest an. Facebook lucreaza cu mai mult de 70% dintre cele 100 de companii de publicitate de top din Statele Unite, iar compania a cunoscut o crestere importanta si in pietele internationale, unde a inceput sa creeze personal pentru vanzari directe.

“De-a lungul timpului, am dorit sa oferim mai multe modalitati consumatorilor de a monetiza site-urile lor si sa-i ajutam in aceasta privinta, iar pentru noi ar putea fi o extindere naturala pentru a eficientiza reclamele”, a declarat Zuckerberg.

Momentan, Facebook se axeaza pe caracteristicile de baza ale utilizatorilor pentru a extinde serviciile pe Internet.