Mai mult, potrivit cercetarilor realizate de Nielsen, numarul total de pagini afisat de portal a scazut, si el, cu 32% fata de mai 2007.

In ultimul an si jumatate, compania a pierdut destul de mult, atat in ceea ce priveste numarul cumparatorilor, cat si cel al vanzatorilor, conform editie online a publicatiei New York Times.

Ina Steiner, editorul AuctionBytes, un serviciu de stiri pe care eBay il furnizeaza vanzatorilor de pe site, a publicat o analiza asupra traficului pe care l-a inregistrat site-ul de licitatii. Audienta eBay, masurata in numarul vizitatorilor unici lunari, a fost semnificativ mai mare decat cea a retailerului online Amazon.com.

Totusi, traficul eBay a inceput sa coboare cu un ritm accelerat incepand cu toamna lui 2008, iar in noiembrie numarul vizitatorilor unici a scazut sub cel al Amazon, potrivit cifrelor prezentate de Nielsen.

Steiner a pus declinul inceput in toamna anului trecut pe seama crizei economice. De aceea, site-ul de licitatii a inceput sa-si schimbe strategia, lucru care a inceput sa deruteze cea mai mare parte a utilizatorilor sai. Astfel, eBay se concentreaza acum pe vanzatorii mari mai degraba decat pe intreprinzatorii care vor sa faca din comercializarea unor produse - mici afaceri.

Mai mult, piata pe care o targeta eBay la inceputurile sale, cea a vanzatorilor de antichitati si colectionarilor, a devenit neatractiva in prezent.

eBay se transforma, asadar, dintr-un mediu amuzant, in care orice lucru banal poate fi comercializat intr-unul cu o consistenta afaceristica mai mare.

Un factor al declinului inregistrat de eBay este acela ca vanzatorii s-au reorientat si au inceput sa caute alte site-uri pe care sa-si vanda marfa.

eBay a anuntat ca va inchide birourile din Vancouver pana la data de 30 septembrie 2009 si ca va renunta, astfel, la cei 700 de angajati pe care ii are in zona respectiva.

eBay concediaza 700 de angajati prin inchiderea operatiunilor din Vancouver

eBay concediaza 700 de angajati prin inchiderea operatiunilor din...