Caderea industriei auto, precum si faptul ca utilizatorii finali au inceput sa fie mai rezervati in privinta investitiilor realizate in gadget-uri, a condus la o scadere a vanzarilor de sisteme de navigatie si smartphone-uri cu GPS incorporat.
Astfel, afacerile Arobs Transilvania, dezvoltator de software pentru aplicatii mobile si distribuitor de echipamente GPS, au fost afectate destul de mult de la inceputul crizei economice.

“Chiar daca am crescut pe anumite linii de business, cum sunt cele dedicate reducerii de costuri, am fost afectat pe altele - distributia de sisteme de navigatie”, a declarat, pentru Wall-Street, Voicu Oprean (foto), director general Arobs.

In acest context, cifra de afaceri a companiei pe primul semestru al acestui an a fost de 3 milioane euro, cu 10% mai mult, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, spune Oprean.

Avansul se datoreaza in principal cererii mari di piata pentru produse software dedicate reducerii de costuri si cresterea eficientei angajatilor.

Totusi, daca la sfarsitul anului trecut, managerul declara ca Arobs va ajunge la o cifra de afaceri de 10 milioane euro in 2009, trendul inregistrat in primul semestru indica venituri de aproximativ 8-9 milioane euro pana la finalul anului. “Acest lucru depinde insa foarte mult si de situatia economica generala, de ce se intampla atat in Romania cat si in strainatate”, explica directorul companiei.

Primele trei luni din 2009 au fost marcate de un sentiment de incertitudine din partea clientilor, dat de noul context economic. Acestia si-au redimensionat bugetele si si-au recalculat investitiile, si-au stabilit alte prioritati.

“Dar daca ne uitam la T1 2009 in comparatie cu T1 2008, putem spune ca in zona de outsourcing si cea a solutiilor destinate reducerii de costuri si eficientizarii activitatii, cresterea numarului celor care au apelat la serviciile noastre a fost foarte mare, cifra de afaceri pe aceasta linie crescand cu pana la 15%”, arata Voicu Oprean.

La fel au continuat lucrurile si in cel de-al doilea trimestru al anului, mai mult, compania a inceput sa inregistreze o crestere, chiar daca nu la fel de mare, si in zona distributiei de sisteme de navigatie, iar in ultimele luni, Arobs a intrat cu segmentul de aplicatii software in regim outsourcing pe piata canadiana si si-a marit numarul de clienti deja existenti in Statele Unite si Europa.

In perioada imediat urmatoare, seful companiei dezvoltatoare de software pentru aplicatii mobile si distribuitoare de sisteme de navigatie preconizeaza ca vanzarile se vor revigora. Afirmatiile acestuia se bazeaza pe faptul ca romanii sunt atrasi de calatorii si, ca urmare, vor investi in sisteme de navigatie, cat si pe rata extrem de mica de penetrare a acestor dispozitive in Romania, in comparatie cu piata vest-europeana.

“Reducerea de costuri in ce priveste combustibilul pe care o poate genera optimizarea rutelor folosind astfel de dispozitive este tot un motiv in plus ca posesorii de autovehicule sa-si achizitioneze un sistem de navigatie”, a declarat Oprean.

In urmatoarele luni, Arobs urmareste sa-si creasca numarul de clienti interni si sa incerce sa se adapteze la specificul activitatii lor, fie ca sunt distribuitori, constructori, firme de protectie si paza, alti prestatori de servicii sau chiar producatori.

In paralel, compania a implementat un sistem de urmarire a solicitarilor venite din partea clientilor, numit Request Tracker, care a redus la maxim 48 de ore timpul de raspuns.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri