Primii care vor testa, anul viitor, noile servicii Nokia vor fi oamenii de afaceri, intrucat aplicatiile vor fi disponibile pe seria "E" a Nokia, serie destinata in primul rand celor din mediul de business. Parteneriatul ajuta producatorul filandez sa contraatace ofensiva smartphone-ului BlackBerry, lansat de compania canadiana Research in Motion (RIM).

"Aceasta va da unuia dintre competitorii nostri - RIM - mai mult de munca pentru a castiga. Nu cred ca BlackBerry a intalnit competitia pe care putem sa o facem acum", a spus Robert Andersson, vicepresedintele executiv al Nokia pentru cotidianul britanic The Times.

Smarthphone-urile lansate de Nokia, cea mai importanta companie producatoare de telefoane mobile din lume, devin o alternativa la BlackBerry, platforma de comunicare aleasa de foarte multe persoane din mediul corporate.

Potrivit firmei de cercetare Gartner, anul trecut, Nokia avea o cota de piata de 47,7% pe piata smarthphone-urilor, in acest an ponderea companiei finlandeze scazand la 45%, adica la 200 de milioane de utilizatori. Pe de alta parte, cota de piata a RIM a crescut de la 17,3% la 18,7%, in special datorita serviciului de e-mail.

Insa versiunea Microsoft Office Mobile care ofera e-mail, dar si programe precum Word, PowerPoint si Excel ar putea creste atractia pentru telefoanele Nokia. Popularitatea Microsoft, cel mai important producator de software la nivel mondial, ajuta Nokia sa-si intareasca pozitia pe piata din Statele Unite.

Pe de alta parte, pentru Microsoft, acordul inseamna ca serviciul Office Mobile va fi disponibil unei audiente noi imense. Inainte, numai utilizatorii Windows Mobile, sistemul de operare pe mobil lansat de Microsoft, puteau folosi acest software.

Potrivit Financial Times, cota de piata a Windows Mobile pe piata operatorilor mobili a scazut in cel de-al doilea trimestru al acestui an de la 12% in 2008 la 9%.

Reprezentantii Nokia au mai declarat ca vor colabora cu Microsoft si pentru alte facilitati, insa nu au oferit mai multe detalii.