Site-ul deja imparte veniturile din publicitate cu detinatorii de materiale cu drepturi legale de autor, care sunt actualizate frecvent.

Noua schema urmareste sa identifice clipurile cu o popularitate mare detinute de utilizatorii individuali, anuntand ca acestia pot deveni parteneri de publicitate.

Programul va incepe in Statele Unite, iar YouTube a anuntat ca planuieste o versiune internationala a acestuia.

In timp ce controverse legale de postarea de materiale cum ar fi videoclipuri pe YouTube, un fenomen predominant este raspandirea video, care se refera la continutul postat pe mai multe adrese care obtin o crestere rapida a numarului de vizualizari.

Astfel de clipuri sunt detinute de utilizatori individuali. Ceea ce este mai interesant este ca sunt postate in mai multe locuri si dupa rezultate obtin o crestere rapida a numarului de vizualizari.

Un numar de utilizatori care posteaza regulat clip-uri populare au fost deja cuprinsi in parteneriat, insa YouTube are ca obiectiv masurarea popularitatii in crestere a unui clip cu o raspandire ridicata.

YouTube a anuntat anterior intr-un post pe blog-ul oficial intitulat "In viitor, oricine va monetiza 15 minute video" ca ar putea contacta utilizatorii care posteaza clipuri ce se bucura de o popularitate mare, oferindu-le parteneriate.

"Aceste parteneriate video individuale recunosc rolul clipurilor populare prezente pe YouTube si am ajutat multi utilizatori ca castige mii de dolari dupa ce continutul lor video a devenit raspandit pe o durata lunga de timp", a declarat managerul YouTube, Shenaz Zack.

"Suntem incantati sa vedem cum parteneriatele individuale vor ajuta mai multi utilizatori sa produca bani din succesul clipurilor pe care le detin pe YouTube", a adaugat acesta.