In primul semestru al acestui an, vanzarile Skin, unic importator al producatorului de echipamente foto japonez Nikon, au urmat un trend pozitiv.

“Anumite produse s-au vandut mai bine, altele nu. Dar, per total, au cunoscut un trend pozitiv. Iar daca anul trecut am avut o cifra de afaceri de 40 milioane dolari, in 2009, aceasta va fi cu siguranta mai mare, deoarece si gama noastra de produse s-a largit”, spune Radu Niculescu, brand manager Nikon.

Fata de anul trecut, in 2009 se observa o schimbare pe piata aparatelor foto, si anume trecerea de la aparatele compacte la DSLR (Digital Single Lens Reflex) cu obiectiv interschimbabil.

In 2008, afirma Niculescu, “din punct de vedere numeric, au avut de castigat aparatele compacte, insa valoric, DSLR-urile, fara indoiala”.

Piata, estimata la 200-300.000 unitati vandute anul trecut, va stagna, potrivit acestuia, in 2009.

“Anul asta ma astept sa nu creasca numarul de unitati, ci sa se schimbe valoarea produselor. Ma astept ca cei care si-au cumparat acum cativa ani de zile aparate compacte sa treaca acum pe DSLR si, implicit, sa creasca si aceasta piata”, considera brand managerul Nikon.

In plus, potential exista, dupa cum spune el, mai ales pentru ca Romania este o tara care creste foarte mult pe acest sector, ba chiar este al doilea stat din regiune, ca importanta, dupa Polonia.

De aceeasi parere este si Richard Leigh, director de dezvoltare Nikon in departamentul de imagine.

“Nici o tara din Europa de Est nu are potentialul pe care il are Romania. In zona, este una din cele mai importante piete ale noastre. Se poate compara cu Cehia si Polonia, si le-a intrecut de mult pe Ungaria sau Bulgaria. Eu pot sa spun chiar ca Ungaria este, la momentul actual, o problema pentru noi”, a declarat, pentru Wall-Street, Leigh.

Al doilea magazin Nikon din Europa, la Bucuresti

Desi pare greu de crezut, Nikon a ales sa deschida cel de-al doilea magazin al sau din Europa la Bucuresti, in cadrul Baneasa Shopping City. Potrivit reprezentantilor companiei, investitia se ridica la cateva sute de mii de euro, iar perioada pe care este inchiriat spatiul este de cativa ani.

Dupa cum arata Richard Leigh, deschiderea Yellow Store, magazinul din Baneasa Shopping City, va fi urmat de alte lansari in urmatorii ani. El vrea ca extinderea teritoriala a Nikon sa fie o tinta pentru companie, in continuare.

“Noi am gandit acest magazin pe termen mediu si lung. Nu va pot spune o suma exacta investita aici, insa pot da o estimare – ea ajunge la cateva sute de mii de euro”, arata Niculescu.

De asemenea, el se asteapta la un varf al vanzarilor, prin noul magazin lansat, in perioada sarbatorilor de iarna.

“Pana atunci, intampinam o perioada de tatonare, vrem ca oamenii sa ne cunoasca mai bine. Si estimam un varf al vanzarilor in decembrie.”

In acest an, piata de aparate foto va creste cu pana la 20%, prognozeaza Camil Perian, director general Skin.

“Speram sa creasca retailul. Sunt optimist ca piata de aparate foto se va majora si ea, cu 20% in 2009. Daca ma gandesc la situatia din 2008, la scaderea inregistrata, se va repeta si in acest an, atunci nu vom mai exista pe piata nici noi, nici alti jucatori”, adauga el.

Conform lui Perian, Nikon reprezinta mai mult de jumatate din afacerile Skin.

Potrivit studiilor realizate pe acest segment de comert, Nikon este in Romania in top 5 la camerele digitale compacte, in timp ce pentru aparatele profesionale DSLR, una din doua camere vandute apartine companiei japoneze.

Principalul competitor al Nikon este Canon.