In cel de-al doilea semestru, vanzarile vor scadea spre 60.000 de unitati din cauza situatiei economice dificile, pe baza estimarilor companiei.

Gigaset Communications va totaliza astfel aproximativ 310.000 de produse vandute in acest an, fata de volumul cuprins intre 250.000 si 280.000 din 2008.

Dintre acestea, aproximativ 10-15% au reprezentat vanzarile de telefoane fixe cu fir.

“In mare parte, businessul s-a facut in primul semestru al acestui an, iar acum, companiile din retail si operatorii telecom sunt refractari in a investi in orice. A fost un an foarte bun pana in iulie, dar vom termina mai putin optimist. As fi bucuros sa pot spune la sfarsitul anului ca piata
a ramas constanta. In general cele mai mari vanzari sunt de Craciun si de Paste, dar cred ca in acest an vom fi sub anii anteriori”, a declarat Marius Toma, directorul filialei din Romania a Gigaset Communications GmbH, companie lansata pe piata locala in 2002.

Cu toate acestea, el estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproximativ 6 milioane de euro, in crestere cu 20% fata de 2008.

Anul trecut, compania detinea o cota de piata de 35% din cele 15 milioane de euro, valoarea la care estimeaza Toma piata locala a telefoanelor fixe fara fir pe 2008.

Aproximativ 70% din produsele Gigaset se vand datorita parteneriatelor cu operatorii de telefonie fixa, principalul client fiind Romtelecom, care are o cota de 75% din vanzarile de telefoane ale companiei pe acest segment.

Marius Toma a mai precizat ca spera sa colaboreze cu cea mai importanta companie de telefonie fixa pe piata locala si pe serviciile de telefonie VoIP (voice over internet protocol) lansate de Romtelecom in vara 2008.

Pe piata de retail, cele mai importante companii prin care producatorul german isi distribuie produsele in Romania sunt Altex, Flamingo si Flanco, pana in aceasta vara Gigaset Communications GmbH colaborand si cu lantul de magazine Ultro Pro Computers, aflat in acest moment in procedura de insolventa.

Potrivit lui Marius Toma, odata cu incheierea parteneriatului cu Ultro Pro Computers vanzarile au scazut cu o treime pe segmentul de retail.

Gigaset Communications este printre furnizorii care au cerut insolventa Ultra Pro Computers, insa Marius Toma nu a precizat suma datorata de retailerul IT

“Cel mai important lucru in acest moment este sa-ti recuperezi banii”, a declarat referitor la criza financiara, Eduard Schmidhofer, directorul executiv al Gigaset Communications GmbH Austria, biroul de unde se conduc operatiunile din Austria si Europa Centrala si de Est.

Potrivit lui Schmidhofer principala diferenta dintre piata din Romania si cea din Austria consta in perpectivele de crestere.

„In Austria avem o cota de piata de 60% si vanzari de 10 milioane de euro si nu mai putem creste, insa Romania este o tara in dezvoltare si inca exista potential”, a spus managerul.

Pentru a continua cresterea, Toma vrea ca in urmatorii doi ani ponderea vanzarilor sa se inverseze, astfel incat 70% din incasari sa provina din retail si 30% de pe segmentul operatorilor de telefonie.“Retailul iti asigura o stabilitate. Operatorul nu este interesat sa-ti pozitioneze produsele, el isi gestioneaza propriile produse”, a explicat el.

Filiala locala a Gigaset Communications GmbH va avea de anul viitor propriul magazin, Toma dorindu-si o locatie centrala, insa bugetul pentru aceasta investitie nu a fost inca stabilit.

Desi rata de penetrare a telefonie mobile in Romania este de 130% si veniturile operatorilor din serviciile de telefonie fixa scad, reprezentantul Gigaset considera ca exista foarte multe persoane care isi doresc sa aiba atat telefon mobil cat si fix.

Gigaset Communications GmbH este o companie cu sediul central la Munchen, care activeaza in 69 de tari si are 2 100 de angajati la nivel mondial, dintre care 1670 in Germania, in special la Bocholt, fabrica unde se produc telefoanele Gigaset.

Gigaset Communications GmbH este o marca inregistrata Siemens, compania fiind cunoscuta pana in toamna anului trecut ca divizia de produse de comunicatie pentru casa si birou a Siemens.

In octombrie 2008, a fost aprobata vanzarea a 80,2% dintre actiunile Siemens catre grupul austriac Arques, iar de atunci numele companiei Siemens Home and Office Communications Devices s-a transformat in Gigaset Communications GmbH.

„Impactul vanzarii a fost pozitiv, acesta ducand la diversificarea si imbunatatirea portofoliului de produse”, a explicat Marius Toma.