Japonia este regiunea cu cea mai rapida extindere, cu vanzari in crestere cu 8%, urmata de Africa (6%) si China (5%). Pe de alta parte, in America de Nord si Europa se astepta scaderi ale vanzarilor de 3%, respectiv 5%.

Cele mai populare categorii de produse in primul semestru din 2009 au fost telefoanele mobile, televizoarele si PC-urile care totalizeaza aproximativ 78% din piata, cresterea acestora bazandu-se pe inovatie.

Astfel, in 2009, piata de telefoane mobila si televizoare a crescut cu 4%, in special datorita vanzarilor de smartphone-uri si LCD-uri, iar cea a PC-urilor s-a majorat cu 2%.

Totodata, dezvoltarea pietei cu 2% in acest an este influentata si de produsele mici precum playerele Blu-ray (117% ) sau sistemele PND (portable navigation device) ale caror vanzari sunt estimate sa fie mai mari cu 17%.

Potrivit companiei de cercetare, in acest an, consumatorii europeni vor cheltui cu 11% mai putin pe bunurile electronice, piata ajungand la 54 de miliarde de euro, din cauza crizei economice si a scaderii preturilor pentru televizoarele cu ecran plat care reprezentau motorul cresterii in anii anteriori.

Aproximativ jumatate dintre vanzarile la nivel european din primul semestru din 2009 s-au datorat celor din Germania (19%), Britanie (16%) si Franta (15%).

Conform studiului, in timp ce televizoarele traditionale inregistreaza scaderi, achizitiile de ecrane cu cristale lichide (LCD) s-au marit cu 88%.

De asemenea, sistemele cu tehnologie Full HD sunt din ce in ce mai populare, ele reprezentand 49% dintre vanzarile de LCD-uri si 23% din cele de plasme.

Pentru 2009, GFK estimeaza ca in Europa vanzarile totale de LCD-uri vor ajunge la 43.5 milioane de unitati, in timp ce plasmele se vor vinde in 4,3 milioane de exemplare.

In 2010, vanzarile de televizoare LCD la nivel mondial vor creste cu 17% la 149 de milioane de unitati, potrivit companiei americane de cercetare DisplaySearch. Aceeasi companie a modificat in iunie estimarile pentru vanzarile de LCD-uri din 2009, anuntand o valoare a pietei globale de LCD-uri la aproximativ 53,5 miliarde de euro, fata de preconizarile initiale de 46,4 miliarde de euro.

Nu doar televizoarele traditionale au inregistrat scaderi pe piata europeana, ci si DVD playerele, achizitiile de astfel de produse micsorandu-se in primul semetru cu 14% in volume si 25% in valoare.

Scaderile au fost insa compensate de vanzarile de patru ori mai mari pentru playerele Blu-ray in primul semestru din 2009 fata de aceeasi perioada din 2008.

GfK estimeaza pentru acest an vanzari de 18.7 milioane de exemplare pentru DVD playerele traditionale, 2.1 milioane pentru playerele Blu-ray si 4,6 milioane de unitati pentru DVD recordere.

Un alt segment care s-a diminuat a fost cel al camerelor video, care in prima jumatate a anului a inregistrat vanzari in scadere cu 16% in volume si cu 27% in incasari.

Aceasta micsorare este contrabalansata de camerele HD, care reprezinta 40% din totalul camerelor video.

In primul semestru al acestui an, volumele acestora au crescut cu 80%, ajungand astfel ca una din cinci camere vandute sa fie de inalta definitie.