Ghenea a realizat astfel o noua tranzactie importanta pe piata de comert online prin cumpararea unuia dintre primele zece magazine locale de comert electronic, dupa ce in aprilie Asesoft Distribution a preluat 51% din actiunile eMag, cel mai important retailer IT&C local cu afaceri in 2008 de 73,1 milioane de euro.

“Aceasta tranzactie, cea mai importanta consolidare din intreg retailul online romanesc de la inceputuri si pana in prezent, si a doua mare tranzactie cu companii online a anului 2009, dupa cea recenta realizata de Asesoft cu eMAG, este o demonstratie a continuarii strategiei anuntate din nou de noi chiar la inceputul anului, aceea de consolidare in format multi-site a activitatilor de comert online ale grupului”, a afirmat pentru Wall-Street Marius Ghenea, presedintele grupului infiintat in 2002.

Principalul factor al preluarii PC Garage a fost asemanarea dintre compania lansata de Gabriel Vasile in 2005 si business-ul dezvoltat de Fit Distribution, adica faptul ca ambele afaceri activeaza pe piata de comert online.

“O consolidare de acest gen, prin achizitia PC Garage, poate contribui la cresterea semnificativa a eficientei business-ului, prin generarea unor economii de scara: cifre mai mari de afaceri, profitabilitate sporita si utilizarea optimizata a resurselor”, a spus Ghenea.

In luna noiembrie a anului trecut, managerul a mai cumparat actiunile companiei Gravity Design SRL, care opereaza cele mai cunoscute brand-uri pe piata online a florilor www.floridelux.ro si site-ul sezonier www.brazidecraciun.ro, iar la inceputul acestui an site-urile shopit.ro si 24pc.ro.

“Fit Distribution a anuntat odata cu achizitia shopit.ro si 24pc.ro ca va mai face achizitii, in acelasi timp continuand dezvoltarea organica a grupului. Credem ca aceasta este o strategie buna prin perspectiva utilizarii resurselor. Pana la finalul anului, nu stiu daca va mai exista timpul fizic necesar pentru inca o achizitie, deoarece trebuie in primul rand "consumata" achizitia PC Garage, ceea ce presupune si aspecte operationale de integrare post-achizitie, dar si aspecte formale. Si toate aceste lucruri necesita timp”, a adaugat presedintele Fit Distribution care a inceput negocierile pentru cumpararea companiei PC Garage in luna mai a acestui an.

Pe perioada discutiilor si a procesului de evaluare financiara si legala a PC Garage, antreprenorul care in 1994 infiinta si actualul grup Flamingo a renuntat la negocierile pe care le avea in paralel cu alte magazine online.

“Ele vor fi reluate, eventual, numai dupa ce integrarea post-achizitie intre Fit si PC Garage va fi finalizata. Astfel, alte achizitii de magazine online, desi nu sunt imposibile anul acesta, sunt totusi putin probabile, tinand cont de intervalul scurt ramas pana la sfarsitul anului”, a spus Ghenea, adaugand ca pentru 2010 are un buget de aproximativ doua milioane de euro pentru achizitii.

Anul trecut, grupul a avut o cifra de afaceri de aproximativ 14,7 milioane de euro si un profit in jurul a 15.000 de euro, in timp in 2007 a inregistrat afaceri de 11,9 milioane de euro si un profit in jurul a 16.500 de euro.

Pe de alta parte, PC Garage a inregistrat in 2008 afaceri de 7,4 milioane de euro si pierderi de 42.000 de euro, fata de acum acum doi ani cand businessul companiei a fost de 5,1 milioane de euro, iar profitul de aproximativ 1.800 de euro.

Potrivit comunicatului transmis de cele doua companii, in primul semestru al acestui an Fit Distribution a inregistrat o crestere a afacerilor de 35%, iar PC Garage de 20%, iar in cazul in care aceasta tendinta ar continua si in a doua jumatate a anului noua entitate ar avea afaceri de cel putin 28,6 milioane de euro in 2009.

“Valoarea tranzactiei tine de negocierea si perceptia atat a vanzatorului cat si a antreprenorului. Orice evaluare a unei companii in acest moment este diferita de aceeasi perioada a anului trecut din cauza crizei financiare care a schimbat multiplii”, a spus Marius Ghenea, refuzand sa precizeze suma platita pentru preluarea 100% a PC Garage.

El a mai spus ca firma va continua sa opereze independent si se va dezvolta si in continuare sub acelasi brand datorita bunei pozitionari in mintea cumparatorilor online de profil specializat IT, adica in special ai celor de calculatoare.

"Vanzarea companiei in acest moment este datorata faptului ca am reusit sa atingem un anumit nivel de business de la care, fara investitii suplimentare, nu am fi putut sa trecem la etapa urmatoare de dezvoltare si sa ne luptam pentru lidership pe aceastã piata.
Sunt bucuros ca, prin consolidarea FiT cu PC Garage, rezulta o companie mult mai puternica si care poate sa concureze mai eficient cu liderul de piata eMAG si sa isi creasca in continuare cota de piata. In plus, eu sunt interesat sa dezvolt cateva proiecte noi interesante in online, fara legatura cu piata IT&C, asa ca vanzarea PC Garage imi va da posibilitatea sa ma focalizez pe aceste noi proiecte," a declarat in comunicatul transmis presei Gabriel Vasile, directorul executiv si actionarul majoritar al PCGarage.ro.

Gabriel Vasile va fi inlocuit cu o persoana din managementul Fit Distribution, insa el va asista grupul condus de Ghenea pana la integrarea operatiunilor PC Garage.

Pentru 2009, Marius Ghenea estimeaza o crestere de 20% a pietei de comert online, valoarea acesteia ajung astfel la aproximativ 250 de milioane de euro, fata de 200 de milioane in 2008.

“Evident, fata de cresterile de 100% de la an la an ale pietei de profil in anii anteriori, aceasta "franare" poate parea brutala, insa nu trebuie sa uitam ca este practic singurul canal de retail care are in continuare, in valori absolute, o dinamica net pozitiva”, a mai precizat antreprenorul.

Citeste si Gabriel Vasile, PC Garage: Criza ar putea impinge unele magazine online sa se repozitioneze pe piata

Gabriel Vasile, PC Garage: Criza ar putea impinge unele magazine online sa se repozitioneze pe piata

Gabriel Vasile, PC Garage: Criza ar putea impinge unele magazine...