O treime dintre studentii participanti la studiu petrec in fiecare zi pana la sase ore in fata computerului, timp in care comunica online (chat) si cauta informatii pe Internet. De asemenea, cand vine vorba de surse suplimentare de studiu, 72% dintre tineri folosesc in principal Internetul, astfel fiind cea mai utilizata metoda de cautare a informatiilor pentru completarea sarcinilor de student.

Doar 22% dintre studentii romani folosesc biblioteca, iar 6% folosesc presa scrisa sau alte metode de informare.

Mai mult de jumatate (65%) dintre studenti sustin ca folosesc Internetul ca mijloc de comunicare si de divertisment, printre activitatile preferate aflandu-se mesageria instant, posta electronica, blogurile si retelele sociale. Aproape toti tinerii (93%) folosesc Internetul de acasa, in timp ce doar 2% dintre acestia folosesc computerele din salile facultatilor.

Studiul mai releva ca PC-ul (personal computer) a devenit un instrument indispensabil pentru studenti atat pentru invatare, cat si pentru relaxare. 98% din studentii chestionati detin acasa un computer, 35% detin doua calculatoare, 14% au declarat ca au mai mult de trei computere, iar 1% nu au un astfel de sistem. De asemenea, pentru studenti, nu doar detinerea unui computer are o pondere foarte mare, ci si conexiunea la Internet, 94% dintre studentii participanti declarand ca au o conexiune la Internet in locuinta stabila.

In proportie de 55% dintre studenti folosesc acasa un computer de tip desktop, iar 45% folosesc sisteme mobile (laptop-uri, netbook-uri etc.).

Totusi, mai mult de 88% dintre studenti au declarat ca daca ar urma sa achizitioneze un sistem de calcul ar opta pentru laptop. Acestia au declarat ca printre functiile cele mai importante pe care le urmaresc se numara performanta, autonomia, securitatea datelor, conectivitatea si greutatea redusa.

Majoritatea studentilor (95%) au interactionat prima data cu calculatorul inaintea implinirii varstei de 14 ani. 50% au folosit prima data computerul acasa, iar 40% in timpul orelor la scoala generala.

Studiul a fost realizat in perioada 1-15 octombrie pe un esantion de 130 de studenti din anii I-III de la universitatile din Bucuresti, Timisoara si Cluj.