"Netbook-urile au fost singura categorie de produse din zona IT pe care am inregistrat o crestere de aproximativ 30%, pe fondul unei piete care a crescut cu numai 10% pe aceasta categorie de produs. Pretul accesibil, ultraportabilitatea si oferta variata au fost caracteristicile de baza care au dus la aceasta evolutie, pe o piata care la sfarsitul anului va fi mai mica cu aproximativ 60%, comparativ cu 2008", a declarat Zdenek Kustka, director de vanzari Flamingo International.
O alta particularitate a acestui an pe zona de IT a fost accelerarea trecerii de la desktopuri la notebook-uri, fapt care s-a concretizat intr-o scadere mai abrupta a vanzarilor de desktopuri, spre valori mai mici cu aproximativ 80% fata de anul trecut.
"Ne asteptam ca anul urmator acest segment de produse sa fie unul dintre putinele care vor inregistra cresteri de doua cifre. Pe langa acesta, ne asteptam ca si segmentul de notebook-uri sa evolueze mai bine anul viitor, pe fondul unei acumulari a necesitatii de cumparare pentru acest tip de echipamente, dar si pe fondul eroziunii preturilor, datorat evolutiei tehnologice naturale", a adaugat Kustka.
In primul semestru din 2009, grupul de electro-retail a raportat afaceri in scadere cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pana la 190 milioane lei (44,9 milioane euro) si estimeaza, pentru restul anului, o cifra de afaceri de 260 milioane lei (peste 60 milioane euro).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: