In jur de 45% dintre managerii de magazine online de jucarii cred ca jucariile cumparate pe Internet reprezinta intre 3-5% din toata piata, in timp ce 30% dintre ei cred ca procentul este mai mic de 3% din vanzarile totale, arata un studiu realizat pe 100 de magazine online de agentia de relatii publice Big Media.
Daca 45% dintre manageri cred ca piata online de jucarii este intre 3-5%, iar 30% cred ca este chiar mai mica, sunt si manageri mai optimisti in privinta vanzarilor online. Astfel 18% dintre acestia considera ca produsele pentru copii vandute online sunt intre 5-10% din piata totala, iar 7% dintre ei cred ca Internetul depaseste 10%, conform studiului Big Media, care are o marja de eroare de 1,9%.

In ceea ce priveste volumul vanzarilor in acest an, 62% dintre manageri afirma ca acesta a scazut fata de 2008, 28% spun ca a crescut, iar 10% - ca vanzarile de jucarii prin comert online au stagnat.

Dintre cei care au inregistrat afaceri mai mari anul acesta, 27% declara ca vanzarile au crescut cu mai putin de 5 procente, 17% dintre ei afirma ca evolutia a fost intre 5-10%, in timp ce 28% au observat cresteri ale vanzarilor de 10% si tot 28% dintre manageri au vandut cu 10-15% mai mult decat in 2008.

Daca majoritatea analistilor vad o posibila revenire a economiei abia la finalul anului viitor, managerii pesimisti de magazine online de jucarii sunt aproape egali ca numar cu cei optimisti.

Circa 38 % dintre respondenti considera ca piata va scadea, 36% cred ca va creste, iar 26% dintre manageri cred ca in 2010 volumul vanzarilor de jucarii online va fi comparabil cu cel din 2008.

Cei mai optimisti dintre comerciantii de jucarii pe Internet sunt cei care cu afaceri lansate de cel putin doi ani si care au reusit sa-si consolideze o retea de vanzari.

Pentru nou-intratii pe piata, 2009 a fost un an de crestere deoarece au oferit clientilor platforme online moderne, dar nici acestia nu cred ca 2010 va fi un an mai bun.

Pentru multi dintre cei cu afaceri in domeniu, salvarea ar putea veni datorita Sarbatorilor de iarna, 39% dintre manageri asteptand o crestere de peste 50 % a vanzarilor in ultimele doua luni ale anului.

Cele mai atractive produse din magazinele de jucarii in 2008 au fost cele educative, acestea insemnand 29% din totalul jucariilor, 26% din incasari au fost jucariile de exterior, in mod special jucariile din lemn, in timp ce 18% au fost vanzarile de jucarii interactive.

“In Romania piata inca nu este foarte bine dezvoltata. In timp, va deveni sursa principala legata de cumparaturi si exprimare online. Parintii sunt dispusi sa investeasca in copiii lor, sa se sacrifice financiar sau pur si simplu sa satisfaca in cat mai multe moduri dorintele copilului” a declarat Andra Oprea, Project Manager. www.Kids-Shop.ro

50% dintre internauti au cumparat macar o data online


In Romania rata de penetrare a Internetului este de 36%, iar in jur de 50% dintre internauti au folosit Internetul macar o data pentru cumparaturi online, mai mult cu 22% fata de 2006, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare poloneza Gemius Research.

Potrivit aceluiasi studiu, 96% dintre utilizatorii romani de Internet sunt constienti de posibilitatea de a cumpara online, iar doar 3% dintre ei nu ar face achizitii prin Internet.

Piata de comert online, una dintre putinele in crestere in acest an, ar putea ajunge in 2009 la aproximativ 250 de milioane de euro, cu 25% mai mult fata de 2008, potrivit lui Marius Ghenea, presedintele grupului Fit Distribution, care detine mai multe magazine online, printre care si PCfun, si care a cumparat anul acesta mai multe magazine online printre care si PC Garage, unul dintre primii zece retaileri IT&C pe Internet.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri