Chiar daca firmele de pe piata locala considera investitiile in zona IT ca nefiind neaparat necesare, in contextul actual al crizei economice, cand bugetele sunt reduse la maxim, lucrurile par sa se imbunatateasca, cel putin la nivel de cerere, considera Alexandru Pavel, directorul de marketing al Epicor.

Dupa criza, competitia va fi mult mai agresiva

Pe plan mondial, piata de ERP va scadea cu 4% in 2009, pana la 36 miliarde dolari, iar in 2010 va creste cu 10%, la circa 38 miliarde dolari, dupa cum arata reprezentantul companiei, potrivit unui studiu AMR.

In Romania, piata licentelor Enterprise Resource Planning va cobori in acest an cu 18%, pana la 27 milioane euro, pentru ca in 2010, in cel mai optimist scenariu, sa creasca la aproximativ 36 milioane euro, conform unui studiu Pierre Audoin Consultants (PAC), citat de oficialii Epicor la nivel local.

Piata de ERP ajunge in 2009 la nivelul din 2006

“Nu am reusit sa ne mentinem la un nivel cat de cat bun, ca si restul regiunilor”, afirma Pavel. Sectorul business a fost tras in jos in acest an, sub impactul crizei si al masurilor luate pentru a micsora efectele ei. “Scaderea a fost abrupta, dar in 2010 ne asteptam la crestere, fie ea si mica, la nivel mondial”, adauga directorul de marketing.

Si furnizorul de servicii software de afaceri a fost afectat de criza, dat fiind faptul ca in 2009 afacerile companiei s-au comprimat la un nivel asemanator al pietei.

Lipsa activitatii in primul trimestru al anului, precum si blocajul creat de panica care a caracterizat companiile au contribuit la acest lucru. Astfel, la finalul anului, compania va avea venituri mai mici cu cateva sute de mii de euro fata de anul precedent si la jumatate fata de 2007 – cand a inregistrat afaceri in valoare de 3 milioane euro.

"Trimestrul al patrulea se anunta, insa, promitator, speram sa recuperam si sa ne situam, in final, peste trendul negativ din piata. De asemenea, vrem sa incheiem anul in curs pe profit", au mai declarat oficialii companiei.

Printre tintele principale ale Epicor in 2010 se numara dezvoltarea si consolidarea brandului la nivel european, cat si pe piata din Romania si atacarea segmentului de Software As a Service, prin care sunt targetati in special clientii corporate, mai mari.

Pentru anul urmator, compania furnizoare de solutii de tip ERP a semnat deja doua contracte, iar inca trei sunt in curs de finalizare.

Alexandru Pavel, Epicor: Dupa criza, competitia va fi mult mai agresiva

Alexandru Pavel, Epicor: Dupa criza, competitia va fi mult mai...