Anul viitor piata de comert online va ajunge la 350 de milioane de euro, fata de 225-250 de milioane de euro estimate pentru acest an, potrivit presedintelui Fit Distribution, dezvoltatorul magazinelor online PCfun si ElectroFun, prezent la evenimentul „Zilele Biz” organizat de revista Biz.
Antreprenorul care a cumparat in septembrie PC Garage, unul din cei mai mari retaileri pe piata de comert online IT&C locali, afirma ca anul viitor vor continua vanzarile, iar piata se va dezvolta mai ales in zona comertului online de imbracaminte si incaltaminte, o nisa care este abia la inceput comparativ cu domenii traditionale precum IT-ul, un sector despre care Ghenea spera ca va evolua pozitiv in 2010.

Presedintele Fit Distribution a afirmat ca este in continuare in negocieri pentru achizitia de magazine online si ca isi mentine bugetul de investitii de doua milioane de euro anuntat odata cu preluarea PC Garage de la omul de afaceri Gabriel Vasile.

Tranzactiile in zona de online vor fi din ce in mai multe datorita oportunitatilor de dezvoltare pe Internet, la fel cu vor continua si cel din retailul clasic, potrivit antreprenorului.

Ghenea a oferit ca exemplu achizitia retelei de magazine Profi de catre fondul de investitii polonez Enterprise Investors pentru aproximativ 66 milioane de euro.

„Tranzactia Autovit este una foarte interesanta, apoi la fel sunt si cele de la eMag (n.red. in primavara Asesoft Distribution a cumparat 51% din eMag, cel mai important jucator pe piata de comert online IT&C), tranzactia dintre FIT Distribution si PC Garage, si cea dintre 3TS Cisco Growth si InternetCorp (n.red publisherul Wall-Street.ro). Cred ca 2010 va fi cu siguranta un an mai bun din aceasta privinta. Evident ca vorbind despre aceste tranzactii bune, unele ele au fost facute oarecum fortat, stimulate de imprejurari. In asemenea perioada de criza, o consolidare fie prin achizitie fie prin fuziune inseamna punerea in comun a unor resurse ceea ce optimizeaza rezultatule businessului respectiv. Sa nu uitam ca daca urma cu un an orice antreprenor credea despre businessul lui ca valoreaza foarte mult si ca trebuie sa fie un „Best buys”acum s-a ajuns la „Please Buy”

Chiar daca continua cumpere, dar si sa lanseze businessuri, cateva exemple fiind lansarea in mai a magazinului de jucarii toyfun.ro, iar in iunie pe cel de moda fashionup.ro, Ghenea afirma ca aceasta perioda nu este favorabila infiintarii de noi afaceri.

Pe de alta parte, el vede oportunitati in dezvoltarea afacerilor lansate in domenii precum avocatura, consultanta, contabilitatea si cercetarea desi considera ca 2010 va fi tot un an de scadere economica.

„Refluxul va continua si in 2010 pentru ca nu cred ca vom putea vorbi despre o crestere de business. Cu siguranta vor fi companii care vor creste, dar per ansamblu vom vorbi de o tendinta de reflux. Vestea buna e ca in 2009 contractia economica a fost atat de puternica incat cei care au reusit sa se restructureze cu adevarat in 2009 nu vor mai avea nicio problema in 2010. Dar sunt multe companii care cred ca nu s-au ajustat cu adevarat si s-ar putea sa avem un val mai mare de falimente in 2010”, a declarat Ghenea.



Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri