Antreprenorul care a cumparat in septembrie PC Garage, unul din cei mai mari retaileri pe piata de comert online IT&C locali, afirma ca anul viitor vor continua vanzarile, iar piata se va dezvolta mai ales in zona comertului online de imbracaminte si incaltaminte, o nisa care este abia la inceput comparativ cu domenii traditionale precum IT-ul, un sector despre care Ghenea spera ca va evolua pozitiv in 2010.

Presedintele Fit Distribution a afirmat ca este in continuare in negocieri pentru achizitia de magazine online si ca isi mentine bugetul de investitii de doua milioane de euro anuntat odata cu preluarea PC Garage de la omul de afaceri Gabriel Vasile.

Tranzactiile in zona de online vor fi din ce in mai multe datorita oportunitatilor de dezvoltare pe Internet, la fel cu vor continua si cel din retailul clasic, potrivit antreprenorului.

Ghenea a oferit ca exemplu achizitia retelei de magazine Profi de catre fondul de investitii polonez Enterprise Investors pentru aproximativ 66 milioane de euro.

„Tranzactia Autovit este una foarte interesanta, apoi la fel sunt si cele de la eMag (n.red. in primavara Asesoft Distribution a cumparat 51% din eMag, cel mai important jucator pe piata de comert online IT&C), tranzactia dintre FIT Distribution si PC Garage, si cea dintre 3TS Cisco Growth si InternetCorp (n.red publisherul Wall-Street.ro). Cred ca 2010 va fi cu siguranta un an mai bun din aceasta privinta. Evident ca vorbind despre aceste tranzactii bune, unele ele au fost facute oarecum fortat, stimulate de imprejurari. In asemenea perioada de criza, o consolidare fie prin achizitie fie prin fuziune inseamna punerea in comun a unor resurse ceea ce optimizeaza rezultatule businessului respectiv. Sa nu uitam ca daca urma cu un an orice antreprenor credea despre businessul lui ca valoreaza foarte mult si ca trebuie sa fie un „Best buys”acum s-a ajuns la „Please Buy”

Chiar daca continua cumpere, dar si sa lanseze businessuri, cateva exemple fiind lansarea in mai a magazinului de jucarii toyfun.ro, iar in iunie pe cel de moda fashionup.ro, Ghenea afirma ca aceasta perioda nu este favorabila infiintarii de noi afaceri.

Pe de alta parte, el vede oportunitati in dezvoltarea afacerilor lansate in domenii precum avocatura, consultanta, contabilitatea si cercetarea desi considera ca 2010 va fi tot un an de scadere economica.

„Refluxul va continua si in 2010 pentru ca nu cred ca vom putea vorbi despre o crestere de business. Cu siguranta vor fi companii care vor creste, dar per ansamblu vom vorbi de o tendinta de reflux. Vestea buna e ca in 2009 contractia economica a fost atat de puternica incat cei care au reusit sa se restructureze cu adevarat in 2009 nu vor mai avea nicio problema in 2010. Dar sunt multe companii care cred ca nu s-au ajustat cu adevarat si s-ar putea sa avem un val mai mare de falimente in 2010”, a declarat Ghenea.

Atac la eMag: Marius Ghenea ajunge la un business de 30 mil. euro prin achizitii in comertul electronic

Atac la eMag: Marius Ghenea ajunge la un business de 30 mil. euro...