Chiar daca este o tara mare din punct de vedere geografic, cu un potential pe masura in ceea ce priveste dezvoltarea segmentului de smartphone-uri, in Romania piata de astfel de terminale se va ridica la circa 200.000 unitati in acest an.

Romania este o piata cu potential, situata in top 3 pe harta HTC din zona de sud-este a Europei din punct de vedere al atractivitatii.

Tocmai de aceea, compania si-a alcatuit un plan ambitios pentru urmatorii doi ani, care prevede triplarea cotei actuale de piata - 4%.

"Ne propunem sa detinem 15% din piata locala de smartphone-uri in 2011. Daca nu vom indeplini acest obiectiv, inseamna ca nu am facut un business bun in Romania", a declarat Glykas (foto).

In continuare, HTC se va orienta indeosebi in zona balcanica. Pentru a sustine planurile de crestere pe aceste piete si, implicit, si in Romania, compania a lansat prima campanie globala de advertising bazata pe noua sa pozitionare de brand, Quietly Brilliant, care are ca scop largirea vizibilitatii la nivel mondial.

"Daca vrei sa fii global, trebuie sa ai un brand vizibil, sa fii cunoscut de potentialii tai consumatori. Campania de publicitate va fi lansata in urmatoarele saptamani in 20 de tari sub sloganul You don't need to get a phone. You need a phone that gets you. (Nu trebuie sa iti iei un telefon. Trebuie sa-ti iei un telefon care sa te prinda.) si va urmari, in principal, sa castige vizibilitate si, astfel, s acreasca cota de piata", spune seful HTC din zona de Sud-Est a continentului.

Mergand pe principiul conform caruia "trebuie sa gandim global, dar sa actionam local, in functie de nevoile fiecarei piete", producatorul de telefoane mobile inteligente va incepe un proces de marketing si in Romania cu ocazia sarbatorilor de iarna.

Desi Nikitas Glykas nu se poate pronunta cu privire la nivelul de crestere al pietei locale de smartphone-uri, el poate face estimari referitoare la cat va detine HTC in piata de profil romaneasca.

"Cu cat va creste piata de telefoane inteligente in Romania nu pot sa ma pronunt, intrucat ea depinde si de mediul economic. Dar va creste cu siguranta. Iar HTC va ajunge, in doi ani, sa aiba aproximativ un sfert din ea."

De cand a fost lansat la nivel local, HTC Diamond a inregistrat vanzari de peste 10.000 de unitati, ceea ce l-a clasat pe primul loc in topul celor mai bine vandute smartphone-uri HTC in Romania. Urmatorul terminal care a avut vanzari mari (cifrele exacte nu au fost furnizate de producator si pentru acest model) este HTC HD2.

In ceea ce priveste concurenta, Nikitas Glykas considera ca intrarea pe piata din Romania a terminalului iPhone, produs de Apple, a deschis drumul spre noi modele de smartphone-uri. "Nu ne-a afectat prezenta iPhone pe piata romaneasca, din contra, suntem de parere ca a deschis un nou drum si ca a orientat mai bine segmentul de consumatori carora ne adresam, ca si producator de terminale inteligente", a explicat seful HTC SEE.

Operatiunile HTC din Romania sunt coordonate de biroul regional din Atena.

Nikitas Glykas, HTC: Romania, una din cele mai atractive tari pentru business-ul nostru

Nikitas Glykas, HTC: Romania, una din cele mai atractive tari...