Una din particularitatile crizei economice este absenta unor tranzactii majore pe piata locala de IT&C. “In alte domenii ale industriei romanesti s-au inregistrat tendinte de aliniere intre companii care ofera servicii complementare pentru a furniza clientilor solutii complete. Acest lucru nu s-a intamplat insa si in industria IT&C, decat cu mici exceptii. O explicatie ar putea fi esecul unor negocieri de fuziune intre jucatori din piata, cat si de valoarea redusa pe care ar obtine-o proprietarii unor astfel de companii in cazul vanzarii”, potrivit lui Voicu Oprean, director general Arobs.

In acest moment, in ceea ce priveste sectorul IT, situatia este relativ stabila, o scadere puternica inregistrandu-se pe segmentul hardware, unde consumatorii sunt marcati de prudenta in achizitii. De cealalta parte, dupa cum arata Oprean, produsele software si serviciile din domeniul IT s-au mentinut, in 2009, la aceleasi cote inregistrate in anul precedent.

Peste primul an de criza Arobs a trecut concentrandu-se pe dezvoltarea de solutii de soft proprii, destinate localizarii si monitorizarii parcurilor auto prin GPS/GPRS, automatizarii fortei de vanzari, cat si pe cele dedicate automatizarii si eficientizarii activitatii de gestionare a depozitelor.

“Strategia de dezvoltare pentru aceasta perioada a implicat cresterea ponderii proiectelor realizate pe piata locala in totalul activitatilor firmei, dar si pastrarea unui echilibru cu piata externa in ceea ce priveste serviciile de outsourcing pe care le pastram”, a aratat directorul general al companiei.

In plus, anul trecut a existat o cerere mai mare din partea IMM-urilor pentru solutiile software dedicate eficientizarii activitatii, datorita constientizarii de catre acestea a beneficiilor pe care le ofera astfel de servicii.

“Observam deasemenea, tot mai pregnant, ca aceasta atitudine este impartasita si de catre companiile mari, care si ele sunt la randul lor orientate spre reducerea costurilor. Un alt segment tot mai interesat de achizitia solutiilor de optimizare a activitatii sunt institutiile de stat, regiile de transport in comun, primariile”, adauga Voicu Oprean.

Referitor la contractele semnate de Arobs Transilvania Software la nivel national, circa 80% dintre acestea provin din sectorul IMM-urilor.

Cu toate acestea, dezvoltatorul de software pentru aplicatii mobile si distribuitorul de echipamente GPS are printre clienti si companii mari, precum RDS&RCS, Panpetrol, A&G Med, Superfood Company, care gestioneaza parcuri auto de peste 100 de autovehicule.

La inceputul anului 2009, Arobs avea in Romania circa 200 de clienti pentru solutia TrackGPS, cu un total de peste 4.000 de masini monitorizate si peste 150 de clienti care utilizau solutia OptimallSFA by Arobs pentru automatizarea si eficientizarea vanzarilor.

Numarul acestora s-a dublat pentru TrackGPS si a crescut cu 15% pentru OptimallSFA la sfarsitul lunii noiembrie 2009. “Rezultatele inregistrate in aceste ultime luni ale anului 2009 ne fac increzatori ca acest trend se va mentine si in 2010”, afirma reprezentantul companiei.

Numarul clientilor din Romania care folosesc solutiile Arobs sunt in crestere de la o luna la alta, prima reactie a antreprenorilor in fata crizei fiind cea de reducere a costurilor, dupa cum arata seful distribuitorului de echipamente GPS.

„Din pacate in Romania nu s-a aplicat proverbul „bunul gospodar isi face iarna car si vara sanie” iar presiunea pe eficientizarea activitatilor a crescut doar atunci cand situatia economica s-a agravat” a declarat Voicu Oprean.

„In tarile vestice, in domeniul de dezvoltare de software, acest demers s-a materializat prin transferarea muncii in tarile estice, pe modelul outsourcing, generand mai multi clienti si mai multe proiecte pentru piata romaneasca de software. Toate acestea sunt motive care fac ca predictiile noastre sa fie in continuare optimiste”, a mentionat el.

Cifra de afaceri a Arobs pe primul semestru al anului trecut a fost de 3 milioane euro, cu 10% mai mult fata de aceeasi perioada din 2008. (Picajul pietei auto a scazut cererea de sisteme de navigatie si smartphone-uri cu GPS) In a doua parte a lui 2009 compania a inregistrat o crestere de 20% in sectorul outsourcing si una de peste 50% in zona de produse software adresate pietei romanesti, in principal in zona localizare parc auto si monitorizare flota.

Seful Arobs: Picajul pietei auto a scazut cererea de sisteme de navigatie si smartphone-uri cu GPS

Seful Arobs: Picajul pietei auto a scazut cererea de sisteme de...