Compania americana de Internet Google a deschis un nou front in segmentul telefoniei mobile prin lansarea telefonului mobil Nexus One, scrie presa internationala.

Lansarea "superphone-ului", cum l-au numit cei de la Google, a dezamagit o mare parte dintre consumatori, care asteptau primul telefon construit integral de Google, ce ar fi atacat cota de piata detinuta de iPhone, scrie Financial Times.

Compania Google, detinatoarea celui mai popular motor de cautare, a lansat un nou terminal al producatorului taiwanez HTC, care doar afiseaza mai vizibil brandul Google decat la celelalte modele, insa acesta nu va reprezenta un nou asalt al companiei in segmentul telefoanelor mobile, cum era de asteptat.

Magazinul online (google.com/phone) va vinde Nexus One prin serviciile operatorilor mobili Verizon Wireless in Statele Unite si Vodafone, dar acesta va fi extins si va include mai multe terminale si mai multi operatori mobili din diferite tari, au declarat executivii Google.

Mutarea Google in retailul online subliniaza noua incercare a companiei de a schimba regulile din segmentul telefoniei mobile si stimuleaza utilizarea Internetului mobil pentru a intensifica operatiunile sale de publicitate.

Totusi, analistii sunt de parere ca aceasta strategie ar putea fi in dezavantajul companiei americane deoarece in mod obisnuit posibilii cumparatori vor sa incerce un noul smartphone inainte de a-l cumpara, vanzarile online reprezentand o piata foarte mica.

Google a anuntat ca prin aceast model de vanzare a smartphone-ului vrea sa simplificie procesul de cumparare al consumatorilor si sa reduca costurile pentru operatorii de telefoane mobile.

Nexus One include noi soft-uri precum cel de cautare vocala, cu care Google spera sa obtina o cerere mare pentru tehnologia sa si sa reduca din popularitatea rivalului iPhone de la Apple.

Google a anuntat ca Nexus este "un punct in care Internetul se intersecteaza cu telefonia mobila si este un exemplu al posibilitatilor oferite de Android", scrie BBC News. De asemenea, Andy Rubin, seful diviziei software pentru telefonie mobila, a declarat ca "Google nu intentioneaza sa construiasca hardware, deoarece aceasta companie se ocupa doar de dezvoltarea in domeniul software".

Potrivit Gartner, Android are o cota de 3,5% din piata globala de smartphone in comparatie cu Apple si Nokia, care detin cate o felie de 17% si respectiv 39%.

Mai multi analisti considera ca superphone-ul de la Google nu este mult mai diferit decat iPhone. "Telefonul Google nu este foarte diferit de iPhone. Acesta este o clona Android a iPhone-ului", a declarat Fred Wilson din partea Union Square Ventures. De asemenea, voci din industrie sustin ca smartphone-ul a fost prea tarziu lansat, avand in vedere aglomerarea din piata din ultimul an si faptul ca iPhone a fost lansat in urma cu doi ani.

Nexus se afla intr-o pozitie dificila fata de iPhone in segmentul aplicatiilor online, cu aproximativ 16.000 pentru telefoanele Android, comparativ cu 100.000 prezente pe App Store. Telefonul, care stocheaza continut video si audio, nu ofera o conexiune catre o librarie online de muzica precum iTunes de la Apple.

Din cauza acestor motive analistii nu se asteapta ca Google sa inregistreze vanzari impresionante ale Nexus One in 2010. Andy Rubin estimeaza ca ar putea fi vandute 150.000 de telefoane Google, ceea ce este doar o parte din cele 1,8 miliarde smartphone-uri ce ar putea fi vandute in urmatorii cinci ani, scrie CNET News.




Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri