In 2009, LG a continuat sa isi extinda cota de piata la nivel global la aproximativ 10%, in pofida crizei economice, dupa ce telefoanele cu ecran tactil au crescut in popularitate. Totusi, al treilea producator de telefoane are o cota de doar 1% in piata smartphone-urilor.

Pentru a atinge acest obiectiv, LG vrea sa vanda 140 milioane de telefoane mobile in acest an, in crestere cu 20% fata de 2009. De asemenea, compania vrea sa lanseze 20 de noi smartphone-uri, jumatate dintre acestea avand sistem de operare Android.

LG nu vrea sa dezvolte propriul sistem de operare pentru telefoane inteligente si ar putea lucra in platforme pentru a dezvolta mai multe aplicatii.

Compania vrea sa produca telefoane usor de folosit dedicate utilizatorilor aflati la prima experienta si va colabora cu diferiti dezvoltatori de continut pentru a imbunatati aplicatiile smartphone-urilor.

Castigarea cotei de piata in noul segment a devenit destul de importanta pentru producatorii coreeni de telefoane, dupa ce smartphone-urile au oferit marje importante de profit si cea mai rapida extindere, in vreme ce vanzarile totale de telefoane mobile au scazut.

Compania de cercetare Gartner se asteapta ca piata de smartphone sa creasca la 525 milioane unitati in 2012, fata de 179 milioane in 2009. De asemenea, este asteptata o intensificare a competitiei in piata smartphone-urilor, dupa ce mai multi jucatori au intrat in acest segment.

Rivalul Samsung vrea sa ofere cel mai mare portofoliu de smartphone-uri in acest an. Grupul coreean detine in prezent o cota de 20% in piata globala de telefoane mobile, dar detine doar 4% din piata smartphone-urilor, in timp ce Nokia detine 35% si Apple - 17%.