De asemenea, aceste site-uri au fost folosite ca mod de comunicare intre familiile aflate in afara tarii si cele afectate de cutremur, dar si de echipele straine de ajutor aflate in Haiti.

Printre primele imagini ale dezastrului produs de cutremur au provenit de pe retele sociale ca Twitter. Cele mai recente imagini trimise si retrimise in intreaga lume prezentau cladiri daramate si populatia haitiana aflata in suferinta. Multe dintre fotografiile facute cu telefonul mobil de catre populatie au fost preluate de televiziunile si agentiile de presa din intreaga lume, scrie Time.

De asemenea, clipurile postate pe aceste site-uri aduceau noi informatii despre ceea ce se intampla in Haiti. Imaginile si clipurile au determinat oamenii sa ofere ajutor, multi trimitand mesaje si donatii catre organizatia de ajutor umanitar Crucea Rosie.

"Sute de mii de dolari au fost stranse in doar cateva ori prin intermediul retelor sociale", a declarat un reprezentant al Crucii Rosii.

Evenimentul nefericit subliniaza rapiditatea si eficienta cu care site-urile de retele sociale aduc in prim-plan evenimentele de pe mapamond si ofera modalitati de ajutorare. Contactele de pe site-uri ca Facebook si Twitter ofera un caracter umanitar si direct pentru evenimentele importante pe care organizatiile traditionale de stiri uneori nu le detin.

Dupa evenimentele din Iran care au avut loc in urma cu jumatate de an, prin care guvernul a blocat sursele traditionale de stiri, retelele sociale dovedesc inca odata puterea mediului online prin faptul ca ofera informatii mult mai rapid si mai "brute" decat sursele traditionale de stiri, potrivit Washington Post.

Wyclef Jean, cantaretul american nascut in Haiti, se numara printre celebritatile care au lansat un apel pentru ajutor financiar prin intermediul Twitter. Apelul cantaretului foloseste un model de taxa inversa pentru textele scrise de utilizatorii din Statele Unite. Pagina sa de Twitter are peste 1,3 milioane de utilizatori.