Samsung a raportat pentru 2009 vanzari de 136,290 miliarde woni (117,8 miliarde dolari) depasind veniturile HP in valoare de 114,6 miliarde dolari.

De asemenea, este de asteptat ca ierarhia sa se mentina si in acest an, dupa ce a estimat vanzari de 127 miliarde dolari comparativ cu 120 miliarde dolari, cat a preconizat Hewlett-Packard (HP).

Compania, care a raportat o revenire a profitului operational in trimestrul al patrulea, in trecut a fost considerata un "var mai mic" al rivalilor japonezi, dar Samsug a reusit sa surprinda inca din 2002, cand valoarea pe piata a companiei a depasit-o pe cea a Sony.

Pentru acest an analistii estimeaza ca profitul net din anul fiscal 2011 al Samsung il va depasi pe cel al primelor 15 companii IT japoneze.

Samsung este liderul mondial in productia de chip-uri de memorie si ecrane LCD (liquid crystal) si se afla pe a doua pozitie in spatele Nokia in piata telefoanelor mobile. Aproximativ 48% dintre actiunile companiei sunt detinute de investitori straini.

Samsung nu este singura companie sud-coreeana ale carei vanzari au crescut in timpul crizei financiare. Hyundai-Kia, care pentru mult timp a fost al saselea producator de masini, a urcat pe a patra pozitie, dupa ce a avut o evolutie destul de buna in piata americana.