Dinu Malacopol, directorul general al Digital Cable Systems (DCS), unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala de telecom, estimeaza ca serviciile de televiziune digitala pe care le va lansa in martie pentru clientii rezidentiali vor aduce in acest an circa 10% din afacerile companiei estimate sa creasca la 34,5 milioane de euro.

Pentru inceput, televiziunea digitala va fi disponibila in Campulung Muscel si Dragasani, pentru ca apoi serviciul sa fie disponibil si in alte localitati din judetele Ilfov, Prahova, Valcea si Vrancea, dupa cum a declarat Dinu Malacopol (foto) pentru Wall-Street.

Pana la finalul anului, managerul DCS, spera sa acopere cel putin jumatate din zonele in care ofera in prezent serviciile AKTA (brandul sub care operatorul ofera cablu TV, internet si telefonie consumatorilor rezidentiali), adica in orasele mai mici si in zona rurala din judetele Timis, Gorj, Valcea, Arges, Prahova, Ilfov, Buzau, Vrancea, Satu Mare si Galati.

Astfel, Malacopol spera ca va atrage 10.000 de utilizatori in primul an de la lansarea televiziunii digitale, iar in doi ani 20% dintre clientii AKTA sa achizitioneze aceste serviciu.

Managerul DCS nu a precizat insa cate persoane vor utiliza televiziunea digitala in 2011.

Pentru lansarea serviciului a fost necesara o investitie initiala de 500.000 de euro. Oficialul operatorului telecom a spus ca este dificil de estimat in prezent cat ar costa extinderea televiziunii digitale in toate localitatile in care compania furnizeaza servicii de telefonie, cablu TV sau internet.

”In acest moment, este greu de estimat valoarea totala finala a investitiei pentru lansarea acestui serviciu catre toti clientii nostri de cablu, insa intr-o prima faza putem vorbi de o suma in jurul a 500.000 de euro. Avand in vedere ca, alaturi de accesul internet, televiziunea digitala va avea cea mai accentuata crestere in urmatorii ani, perioada de recuperare a investitiei va fi de doi,trei ani, insa in astfel de situatii trebuie sa tinem cont ti de evolutia economica, precum si de faptul ca acest serviciu va ramane unul de nita ti in urmatorii cativa ani”, a declarat Malacopol, directorul companiei care anul trecut a avut venituri de 30 de milioane de euro comparativ cu 25,5 milioane de euro in 2008.

Chiar daca intra pe un segment cu aproximativ 2,3 milioane de abonati in care deja exista liderii de piata RCS&RDS, Romtelecom si UPC, managerul DCS mizeaza pe faptul ca operatorul este prezent mai ales in zona rurala si a oraselor mici.

“Avantajul nostru competitiv va fi mentinut in continuare: mai exact este vorba despre faptul ca suntem prezenti in zone rurale si mic-urbane, iar acest serviciu digital contribuie la cresterea continua a comunitatilor rurale si mic-urbane prin furnizarea de servicii integrate de telecomunicatii”, a explicat Malacopol.

Pretul mediu al abonament pentru serviciul de baza de televiziune digitala va fi de 39 de lei, la inceput fiind disponibile 80 de programe.

Tehnologia care va fi folosita in prima faza de Digital Cable Systems este DVB-C, MPEG-2, Standard Definition, urmand ca in functie de rata de migrare a clientilor catre acest serviciu, sa se upgradeze ulterior la MPEG-4 ti HD.

Directorul DCS declara in noiembrie anul trecut pentru Wall-Street ca lansarea televiziunii digitale este „o cursa contra cronometru” care nu depinde doar de companie , ci si de furnizorii de echipamente.

“Investitiile pentru televiziunea digitala sunt de cateva sute de mii de euro in echipamentul central care va fi amplasat in Bucuresti, iar restul investitiilor sunt marginale, pentru echipamentele regionale. Restul e exact pe aceeasi retea pe care furnizam si televiziunea analogica,” spunea atunci Malacopol, adaugand ca televiziunea digitala va fi lansata in aproximativ 70% din aria de acoperire a operatorului.

Managerul companiei detinute de fondul de investitii AIG a afirmat ca in acest an se va concentra pe dezvoltarea serviciilor de date.

Cel mai recent serviciu lansat de companie este telefonia fixa pe segmentul rezidential, care a fost inaugurata in septembrie si care in prezent are 3.000 de clienti.

Compania a fost infiintata in 2005, iar din portofoliul acesteia fac parte brandurile AKTA, care se adreseaza consumatorilor individuali si Dial Telecom pe segmentul corporate.

In jur de 80% dintre veniturile companiei provin din segmentul rezidential, iar 20% de la clientii de business.

AKTA furnizeaza servicii de telefonie, internet si televiziune analogica , prin satelit si in in format de inalta definitie in timp ce Dial Telecom ofera telefonie fixa, internet si solutii de date si colocare servere, dar doar la nivelul Bucurestiului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri