Nu doar ca bugetele IT au inceput sa creasca in medie cu 1,3% pentru toti retailerii, comparativ cu 1% anul trecut, dar 26% dintre respondenti (acelasi procent ca anul trecut) se asteapta ca bugetele lor pentru sectorul IT sa creasca in continuare.

Totusi, in timp ce sondajul anului trecut corela aceasta crestere cu proiecte aflate deja in derulare, interviurile de anul acesta dezvaluie planuri constante focusate pe implementarea de sisteme noi. La acest sondaj au luat parte 109 directori IT si CIO din zona de retail, atat din Statele Unite ale Americii, cat si din Europa; sondajul a fost realizat in ultimele luni ale anului 2009, de catre firma de cercetare Martec International.

Editia din acest an a sondajului Global Retail CIO arata ca optimizarea produsului/ofertei promotionale devine un element din ce in ce mai important in cadrul bugetelor de cheltuieli pentru zona IT.

Astfel, cercetarea demonstreaza ca peste 50% dintre retaileri vor actualiza, inlocui sau implementa noi sisteme in zone cum ar fi Reaprovizionarea Automatizata (52%), Optimizarea Sortimentelor (58%), Optimizarea Promotiilor (56%), Gestionarea Promotiilor (54%), cu un interes crescut in investitii in zona de Previziuni de Cerere.

Dintre toate aplicatiile studiate in cadrul sondajului, Master Data Management (MDM) are cel mai mare procent de implementare, atat in zona de Enterprise (35%), cat si in cea de Management al furnizorilor (28%).

“Statisticile rezultate in urma studiului de anul acesta si cele de anul trecut sugereaza faptul ca sectorul de retail a supravietuit recesiunii intr-un mod eficient. Adevarul este ca, desi criza nu a afectat cheltuielile IT ale retailerilor, a schimbat totusi modul in care acestia cheltuiesc banii. Au trecut vremurile proiectelor complexe, care necesitau reurse considerabile; vom vedea in schimb un focus pe optimizarea proceselor. Directorii de IT din retail nu se tem sa investeasca in proiecte noi si isi doresc un ROI rapid - si aici vorbim de luni, nu ani”, a declarat Allan Davies, CMO Aldata Solution.

Sistemele de atragere si loializare a clientilor au ocupat un loc important in studiul de anul acesta. CRM Multichannel este considerata de catre respondenti ca fiind cea mai importanta aplicatie, 42% dintre acestia declarand ca nu au implementat astfel de solutii pana in prezent, dar planuiesc sa le implementeze in urmatorii 3 ani. Intr-o situatie asemanatoare se afla 38% dintre directorii de IT intervievati, care planuiesc sa implementeze sisteme de loializare cu datele clientilor, corelate cu obiceiuri si comportamente de cumparare, in urmatorii 3 ani. In sfarsit, sistemele care sustin securitatea clientilor au fost considerate cele mai importante aplicatii de catre 47% dintre respondenti.

In ceea ce priveste aplicatiile cu cel mai mare impact asupra dezvoltarii durabile, aplicatiile dedicate operatiunilor din magazin au fost cele mai votate de catre retaileri. Pe viitor, multi retaileri considera ca structura de retail de tip multi-channel va avea cel mai mare impact asupra dezvoltarii durabile.

Sondajul Aldata-IBM Global Retail CIO a fost realizat de catre cercetatorii Martec International specializati pe retail pentru a veni in sprijinul retailerilor in analiza comparativa a strategiei IT proprii, ajutandu-i sa utilizeze tehnologia impotriva competitorilor. Studiul Global Retail CIO Survey 2010 cuprinde punctele de vedere ale retailerilor din peste 28 de tari, care genereaza profituri de minimum 100 milioane dolari si ale caror vanzari totalizeaza 528 miliarde dolari de pe urma a 62.000 de magazine. Aceasta inseamna 8% din totalul pietei de retail din Statele Unite ale Americii si Europa in ceea ce priveste vanzarile.