Programul, lansat de Google vinerea trecuta, se adreseaza site-urilor Web participante in reteaua sa AdSense. Prin AsSense, editorii Web sunt de acord sa posteze reclame text si bannere oferite de Google si sa imparta veniturile per-click cu compania. Google se asigura ca reclamele sunt relevante pentru continutul site-ului, utilizand tehnologia de furnizare a reclamelor pe baza contextului.

Acum Google va rasplati participantii AdSense care aduc alti editori Web si bloggeri in program. Compania va plati 100$ per inscriere in programul AdSense dupa ce ficare nou participant castiga primii 100$ din venituri din publicitate. Editorii se pot alatura programului prin adaugarea unui "referral button" pe site-urile lor prin intermediul conturilor lor AdSense.

Google va plati si participantii AdSense din SUA cu 1$ pentru fiecare persoana care descarca toolbar-ul Google Firefox si care nu au fost inainte utilizatori ai browserului Firefox. In iulie, Google a lansat o versiune Firefox a toolbar-ului sau, un browser add-on care include spell-check, cautare si alte caracteristici. Anterior, toolbar-ul a functionat numai cu Microsoft Internet Explorer.

Analistul Forrester Charlene Li a comparat afacerea Firefox cu recentul pact al Google cu Sun Microsystems, prin care toolbar-ul Google devine o componenta standard a programelor Sun Java.

AdSense este o importanta sursa de venituri pentru Google, generand 43% din venitul total al companiei din trimestrul al treilea, adica 675 milioane $. Acum insa, programul trebuie sa faca fata unei noi presiuni competitionale. Yahoo a lansat un program similar in august.