Departamentul financiar al unei companii ar trebui sa incerce sa inteleaga rolul pe care il are IT-ul intr-o organizatie si sa inceapa sa aloce bani acestui sector.

Insa, efectiv, cum trebuie sa utilizeze companiile IT-ul pentru ca acesta sa devina o resursa importanta in cadrul organizatiei?

1. Prin inovatie

“In timp ce majoritatea companiilor se straduiesc sa reduca semnificativ costurile si sa-si optimizeze investitiile, inovatia in IT ramane o cale fiabila de crestere a afacerilor. Cu toate acestea, un studiu recent al A.T. Kearney (realizat in 2009 la nivel global pe un esantion de aproximativ 150 companii de top din SUA, Europa si Orientul Mijlociu) indica faptul ca numai 14% din investitiile in IT sunt alocate catre inovatie, acest procent fiind in scadere comparativ cu 2005 (20%) si 2002 (28%)”, a declarat pentru Wall-Street Iulian Circiumaru (foto stanga), consultant in cadrul A.T. Kearney.

2. Cu investitii in unelte informatice

In opinia lui Eugen Schwab-Chesaru, partener si managing director Pierre Audoin Consultants (PAC), daca se urmareste sa se reduca costurile, ar trebui sa se investeasca in unelte informatice, automatizate, care sa ofere transparenta si control in gestiune (productie, resurse umane, clienti, furnizori, stocuri, mentenanta etc.) pentru a monitoriza eficient zonele in care se cheltuieste cel mai mult.

Inovatia in IT poate aduce o contributie valoroasa in cadrul diferitelor departamente din companii, contributie care ar putea avea un impact pozitiv in cresterea din vanzari sau/si in reducerea costurilor prin eficientizare, spune Circiumaru.

Desi majoritatea proiectelor IT sunt orientate catre reducerea de costuri, acelasi studiu al A.T. Kearney amintit mai sus arata ca intre proiectele de inovatie in tehnologia informatiei si cresterea afacerilor exista o corelatie importanta.

“Iar aceasta corelatie este facuta de vanzari. Mai concret, companiile care au acordat o importanta mai mare IT-ului, sunt si cele care au avut o crestere a vanzarilor mai mare decat media”, adauga reprezentantul companiei de consultanta.

3. Prin masurarea eficientei companiei

De asemenea, ar trebui masurata eficienta unei companii cu si fara IT, cu si fara automatizare, considera Eugen Schwab-Chesaru (foto dreapta). “Pe de alta parte, un director financiar aflat sub presiunea unui cash disponibil pentru investitii redus, poate sa-si orienteze atentia catre modele de outsourcing si out-tasking prin care sa utilizeze tehnologia prin alocarea de fonduri lunare, fara investitii initiale majore (fie ca e vorba de software, hardware, servicii de suport, mentenanta, plati, salarii etc.).

4. Identificand orice oportunitate

IT-ul joaca un rol important in suportul si dezvoltarea de produse si servicii, dar si in alte arii critice companiilor, cum ar fi “customer services” si “supply chain”. Companiile care identifica oportunitatea de a acapara cota de piata prin intermediul IT-ului, pot iesi castigatoare din perioadele de criza, sustine Iulian Circiumaru.

5. Tinand cont de obiectivele de business

“Desi am putut observa ca tehnologia poate usura “viata” companiilor, inovatia IT trebuie sa fie strans legata de obiectivele de business si, totodata, trebuie sa necesite o justificare solida din punct de vedere al afacerilor companiei”, incheie consultantul A.T. Kearney.