Cu miliarde de descarcari la nivel mondial, magazinele de aplicatii reprezinta o oportunitate fantastica de crestere, atat pentru operatori telecom, cat si pentru dezvoltatori, spun oficialii Ericsson, producatorul suedez de echipamente telecom.

Potentialul pietei a fost recunoscut de cei mai mari jucatori din industrie, fiecare incercand sa il valorifice fie prin dezvoltarea propriilor magazine, fie colaborand pentru dezvoltarea unei platforme comune.

Urmand aceeasi tendinta, Ericsson a lansat eStore, o platforma online unde operatorii pot sa puna bazele unui magazin de aplicatii pentru telefonul mobil. Practic, acestia pot profita nu numai de platforma propriu-zisa, ci si de peste 30.000 de aplicatii compatibile cu orice model de telefon mobil.

Unele aplicatii sunt disponibile gratuit, in timp ce altele pot achitate fie o data cu factura de telefonie mobila, fie printr-un sistem prepaid. Continutul este adaptat pentru mii de modele de terminale mobile, oricine putand gasi ceva potrivit pentru propriul dispozitiv, indiferent daca este vorba despre un telefon cu functii de baza sau despre un smartphone.

Dezvoltatorii pot posta ei insisi aplicatii pe eStore, punandu-le astfel direct la dispozitia utilizatorilor de telefoane mobile. De asemenea, aceasta platforma le permite si altor proprietari de continut, de la branduri media la organizatori de evenimente sau companii sa ofere aplicatii pentru consumatori.

Acest proiect a fost realizat de catre Ericsson cu sprijinul Opera Software ASA, companie care a fost responsabila pentru infrastructura necesara pentru sustinerea widget-urile si a aplicatiilor pe o multitudine de canale si dispozitive.

Potentialul eStore estimat de Gartner este de 6,2 miliarde de dolari anul acesta.