Anul trecut, compania si-a extins activitatea in Moldova, Italia, Bulgaria, Spania si Turcia, iar in 2010 tarile vizate pentru extindere sunt Azerbaijan si Cehia. Investitiile pentru extindere vor depasi 100.000 euro, potrivit CEO-ului SimPlus, Dan Boabes (foto).

In 2010, compania are in plan lansarea unor proiecte online in .com care vor incorpora solutii de mobile payment disponibile in circa 34 de tari de pe toate continentele.

"In plus, avand in vedere cresterea acoperirii tehnice a programelor romanesti in Republica Moldova, vom extinde acest proiect pentru televiziunile mari. Avem in desfasurare investitii de circa 200.000 euro in trei proiecte internationale online care vor fi lansate in perioada mai-septembrie", a declarat pentru Wall-Street Boabes. SimPlus furnizeaza solutii comune SMS Romania-Moldova pentru doua dintre cele 16 televiziuni cu care colaboreaza.

Toate pietele externe in care este prezent furnizorul de solutii SMS au adus companiei peste 12% din veniturile realizate, anul trecut, si au contribuit la profitul inregistrat. In acest an, veniturile pe care le va realiza compania vor avea doua surse pe pietele externe.

"Prezenta locala (Turcia, Azerbaijan etc.) si proiectele web internationale. Estimam ca 17-19% din venituri vor proveni din aceste surse", explica fondatorul companiei.

Daca in 2009 SimPlus a inregistrat afaceri de 5 milioane euro, in crestere cu 150% fata de anul precedent, si un profit de 600.000 euro, in acest an, Dan Boabes mizeaza pe o cifra de afaceri mai mare cu 15% si pe un profit usor redus, de pana la 500.000 euro, avand in vedere investitiile necesare pentru extinderea pe plan international.

In continuare, serviciile de interactivitate TV vor reprezenta cel mai mare procent din totalul veniturilor SimPlus, insa in scadere ca procent total comparativ cu anii precedenti (aproximativ 30% in 2010), observandu-se o crestere a veniturilor din activitatea de micropayment (pentru proiecte web sau produse), conform sefului companiei.

Referitor la piata romaneasca de furnizare de solutii SMS, pana la sfarsitul anului se vor observa, potrivit acestuia, doua directii de utilizare a aplicatiilor SMS la nivel national: plata parcarii (SimPlus furnizeaza acest serviciu in Bulgaria), precum si solutii de furnizare de informatii in regim de abonament. Ca noutati tehnologice, vor fi lansate primele aplicatii utilizand video-apel cu suprataxa sau linii telefonice cu recunoastere vocala in limba romana.

"In 2010 consider ca se va manifesta o crestere a traficului pe aplicatiile din zona FMCG - numere cu tarif normal, fara a imbunatati insa cifrele sectorului avand in vedere tarifele si marjele mici ale acestor tipuri de aplicatii." Pe plan general, sectorul va simti un usor recul cauzat atat de restrangerea si controlul mai strans al bugetelor, cat si din cauza modificarilor legislative aparute la mijlocul anului trecut.

Ca urmare a crizei economice, acest segment a beneficiat si de efecte pozitive. "Avem o deschidere mare din partea entitatilor mass-media (TV, radio, print) pentru utilizarea aplicatiilor cu suprataxa in vederea generarii de venituri suplimentare si utilizarii spatiilor publicitare nevandute", incheie Boabes.

SimPlus a facut parte pana in 2007 din grupul ParlaTel, an in care Dan Boabes a vandut compania de telefonie fixa si Internet catre DCS, controlata de fondul de investitii AIG NEW Europe Fund II.

SimPlus mizeaza pe afaceri in crestere cu 15% in 2010

SimPlus mizeaza pe afaceri in crestere cu 15% in 2010