Intr-un studiu european demarat printre utilizatorii de telefoane, compania de cercetare comScore anunta ca mai mult de 21 de milioane de consumatori folosesc telefoanele mobile pentru navigare, in crestere cu 68% fata de anul anterior.

Mai mult de 68% dintre acestia au declarat ca folosesc serviciul in masina sau in alt vehicul, comparativ cu 35,3% care il folosesc in transportul public si 27% care il folosesc in timp ce alearga sau merg pe bicicleta.

Dintre cei cu GPS-urile, tehnologie avansata de pozitionare, mai mult de 8% sunt predispusi sa foloseasca sistemul in masina.

"Frecventa destul de ridicata a utilizarii de GPS-uri sugereaza ca viteza superioara si precizia acestor terminale este folosita nu doar pentru identificarea locatiilor dar si ca sisteme complete de navigare", a declarat analistul Alistair Hill, din partea ComScore.

Hill sustine ca principalul motiv pentru care aplicatiile de navigare ale telefoanelor le vor depasi pe cele ale GPS-urilor este pretul, multe ofera mai multa functionalitate decat unele terminale autonome, iar producatori de telefoane ca Google si Nokia au sporit oferirea gratuita a functiilor.

De asemenea, serviciile mobile au un potential pentru integrarea cu alte servicii bazate pe localizare, cum ar fi aplicatiile mobile care ofera trimiteri catre prieteni si indicatii despre zonele unde se afla, ulterior fiind o perspectiva pentru piata de publicitate bazata pe localizare, mai spune analistul.

Care e pulsul pietei de GPS pe plan local: daca piata de sisteme de navigatie a coborat anul trecut cu 40%, in 2010 jucatorii de pe plan local estimeaza, in cel mai rau caz, o stagnare pe acest segment sau, intr-o viziune optimista, o revigorare.

Piata de GPS-uri in 2010: Intre stagnare si crestere minora

Piata de GPS-uri in 2010: Intre stagnare si crestere minora