"Anul 2009 a fost unul slab pentru piata romaneasca de GPS-uri. Fata de alte tari europene, unde rata de penetrare a sistemelor de navigatie este mult peste media din Romania, anul trecut am pierdut mult in aceasta zona", a declarat pentru Wall-Street Voicu Oprean, directorul general al Arobs Transilvania Software, dezvoltator de software pentru aplicatii mobile si distribuitor de echipamente GPS.

La inceputul lui 2009, Arobs avea in Romania circa 200 de clienti pentru solutia TrackGPS, cu un total de peste 4.000 de masini monitorizate si peste 150 de clienti care utilizau solutia OptimallSFA by Arobs pentru automatizarea si eficientizarea vanzarilor.

Numarul acestora s-a dublat pentru TrackGPS si a crescut cu 15% pentru OptimallSFA la sfarsitul lunii noiembrie 2009. “Rezultatele inregistrate in aceste ultime luni ale anului 2009 ne fac increzatori ca acest trend se va mentine si in 2010”, afirma reprezentantul companiei.

De aceeasi parere cu seful Arobs este si Marius Diaconu, key account manager Televoice Grup, distribuitor Evolio in Romania.

"In 2009 vanzarile au mers mai prost decat in anul anterior. De mentionat este faptul ca spre finalul anului lucrurile s-au schimbat, iar scaderea s-a micsorat", a spus Diaconu.

Evolio, unul din principalii jucatori ai pietei locale de sisteme de navigatie, a avut afaceri de 2,7 milioane euro in primul semestru al anului, in scadere cu 55% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

"Din septembrie 2009 vanzarile au inceput sa arate mai bine decat ne asteptam. Putem spune si ca luna decembrie a contribuit la rezultatele afisate in ultimele luni ale anului precedent", a completat reprezentantul Evolio.

Voicu Oprean sustine ca, desi piata de sisteme de navigatie nu a "aratat bine" in 2009, aceasta ar trebui sa creasca. Arobs a comercializat aproximativ 15.000 de unitati in 2009 (Smailo, Mio, GloFish, iPhone etc), incluzand aici si PDA-urile si smartphone-urile cu GPS incorporat. Totul se rezuma, in opinia sa, la utilizatorul roman de GPS si la deciziile pe care le va lua acesta, chiar si in contextul celui de-al doilea an de criza.

Oficialul Televoice este optimist in privinta anului in curs, spre deosebire de seful Arobs, care nu ofera concret un termen de redresare a industriei in care opereaza si compania sa. "Cred ca 2010 va fi mai bun decat anul trecut. Dar ramane sa vedem cum vor evolua lucrurile pe parcurs", a conchis Marius Diaconu.

Producatorul de sisteme de navigatie Mio este reticent in privinta tendintelor care vor caracteriza piata de GPS-uri locala in 2010 - directorul de marketing si de vanzari pe Romania al companiei considera ca piata va stagna.

Potrivit lui Sergiu Gansca, piata locala de dispozitive GPS poate atinge un volum de 60.000 de unitati anul acesta, apropiat de nivelul din 2009. Si reprezentantii Arobs sunt de parere ca cifra totala a vanzarilor GPS din Romania va fi de 60.000 unitati, cu 5.000 de bucati mai mult decat in anul care a trecut.

Bilantul pe 2009 al unei companii IT romanesti, una din cele mai dinamice din EMEA

Bilantul pe 2009 al unei companii IT romanesti, una din cele mai...