Cea mai mare retea sociala, Facebook, vrea sa isi intensifice eforturile de extindere a imperiului sau prin transformarea site-urilor partenere in sateliti prin care utilizatorii vor putea sa interactioneze cu prietenii de pe Facebook, scrie New York Times.

Cu aproape jumatate de utilizatori activi din cei 400 milioane, compania de social networking a devenit una dintre cele mai populare destinatii online.

Planul de extindere al Facebook care implica optiunea "share" (n.r. - distribuire), deja activ pe mai multe site-uri, ar putea fi introduse de CEO-ul companiei Mark Zuckerberg in timpul conferintei dedicate dezvoltatorilor, ce va avea loc in aceasta saptamana.

Totusi, o coalitie formata din alte companii, printre care rivalii Facebook, precum Google si MySpace, vrea sa stabileasca un nou standard pentru site-uri care sa permita vizitatorilor sa imparta informatie nu doar cu Facebook, ci cu mai multe site-uri de acest tip. Asa zisa coalitie este condusa de Meebo, companie care ofera o functie pentru mai multe site-uri prin care utilizatorii pot imparti articole, fotografii si alte legaturi cu o varietate de servicii sociale.

Anterior, site-ul de micro-blogging Twitter si-a extins prezenta online cu serviciul @anywhere, care permite utilizatorilor sa se inregistreze de pe alte site-uri.

Mutarile facute de grupurile de Internet prevestesc un razboi pentru controlul asupra interactiunilor sociale din industria online.

Analistii sustin ca obiectivul Facebook este de a-si extinde prezenta in intreg mediul online ce ar putea depasi barierele legate de informatii personale dupa ce va cere companiei sa ofere o suma importanta de informatii personale despre utilizatorii sai cu alte site-uri.

Strategia Facebook seamana cu abordarea Google din urma cu cativa ani. Motorul de cautare, dupa ce s-a pozitionat ca o destinatie pentru cautarile online, a inceput sa uneasca sistemul sau de publicitate si de cautare in intreg Internetul prin parteneriate. Dupa ce Facebook a devenit o importanta sursa de trafic pentru alte site-uri, rivalitatea dintre cele doua companii se adanceste.

Reteaua sociala vrea sa imparta informatiile cu editorii web, iar in cazul unei reviste online, aceasta va putea arata utilizatorilor toate articolele pe care prietenii de pe Facebook le prefera, prin functia "Like" (n.r. - a place).

Eforturile Facebook se vor ciocni de serviciile Meebo, a carui bara de instrumente este folosita de multi internauti. Noul parteneriat al site-ului cu celelalte companii online va stabili standarde care vor permite companiei Meebo si altor servicii similare sa afle exact ce retea foloseste un utilizator si le ofera optiunea de a se conecta de pe aceste retele.


Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri